anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av anaby - 24 augusti 2013 17:28

Jag hade en bra natt på jobbet.  Idag har jag sovit riktigt bra!! OTROLIGT SKÖNT att vakna utvilad  Klockan var 15.00 när jag började se på EM-hopp-finalen och Roffe idag!! Otroligt fina ritter av duktiga ekipage!! En del hade mer nerver än andra och rev tyvärr ut sig pga det och sedan var det "små nätrullare" som drabbade en del och lite tidsfel. Precis som det brukar vara!! Roffe rev tyvärr 1 i trekombinationen och slutade 4:a. Inget dåligt resultat men jag förstår ju att han inte är riktigt nöjd...har man vunnit förra gången så vill man så klart vinna igen!! Men med en bronsmedalj i lag och en 4:e plats individuellt är det ett mycket bra resultat som säkert kommer att mogna och skjunka in under dagen för Roffe  

När hoppningen var slut så gick jag ut för att ge T mat och kolla igenom honom   Han mår prima liv!! Imorgon blir det att rida igen efter 3 dagars vila   

Sedan gick jag ut i trädgården för att inspektera mina björnbär och fick en CHOCK!! De är redan mogna  



Stora, fina och otroligt goda björnbär  Helt fantastisk smak!!!


     


Det är massor av bär kvar så nu hoppas jag att det går att göra lite sylt för att kunna använda till några "finare" tillfällen under vintern  Bara att hålla tummarna!!



Det är så mycket bär på busken att den börjar krokna!! OPPPSS!! Måste hitta en stabilare konstrution till nästa sommar som håller busken uppe!!


   


Lite av dagens skörd!! ALLT blev uppätet idag   Men nästa gång ska det frysas in och sparas och när det blir tillräckligt mycket kommer jag att göra egen sylt  


 

En liten hink med krusbär blev det också!! OTROLIGT GODA!! Och stora!! Hi hi!!


 


Och det här är gormémat för en liten kanin.....rönnbärsblad!! Det godaste hon äter på hela dagen!! Hon blir som galen när man lägger in dem  


Nu blir det snart middag och sedan ska jag packa matsäck till jobbet. Jag jobbar nu sista natten och sedan är jag ledig hela nästa vecka  Det känns väldigt bra med en mjukstart efter semestern!! Jag har redan hunnit med att boka upp i princip hela nästa vecka redan  Det gäller att hinna med sånt som man inte hinner med när man jobbar mycket en vecka  Jag tror att veckan kommer att bli jättebra!!


Jag tackar och bockar jättemycket för alla trevliga kommentarer!!! Ni är guld värda  Tänkte sätta mig ner och svara på dem inatt på jobbet när det blir lugnt!!


Nej, nu måste jag lägga på en rem!
Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards