anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av anaby - 26 augusti 2013 22:03

Jag fick ställa väckarklockan imorse och var riktigt trött när den ringde....det märks att jag "gick av" igårkväll  Imorgon blir det ingen väckarklocka som ringer!!! Hi hi!!

Steg upp och åt frukost och sedan gjorde jag mig iordning för att åka och handla med mamma. Vi åkte först förbi ÖB då vi hittade några småsaker och sedan vidare till Rusta då mamma mest handlade. Duktiga jag som knappt hittade någonting alls   Vidare till Systemet där jag handlade både vitt och rött vin till middagen på lördag. Det känns så skönt att ha gjort bort det redan nu så att jag slipper stressa med det senare under veckan!!

Sedan blev det dags för Jula och där hittade mamma färg till huset som vi köpte. De håller på att måla sitt hus rött. Lite är målat nu under sensommaren och sedan ska vi fortsätta under våren. Jag, mamma och pappa. Det kommer att bli riktigt, riktigt fint  Och sist men inte minst var det dags för Willys. Jag var ute efter sötpotatis till gratängen jag ska göra på lördag och vi blir rätt så många personer....12 st. Och självklart så fanns det ingen sötpotatis  Tänkte att det var lika bra att fråga någon som jobbade där för att kolla om det fanns på lager eller om det ev. kommer senare under veckan. Fick bra hjälp men ingen av de som var där visste om det gick att ta hem det under veckan. Så jag fick lämna namn och mobil så skulle de ringa upp. Det tog 1 timme sedan fick jag ett samtal från Grönsaksansvarig som erbjöd sig att ta hem så mycket jag behövde och lägga undan det tills på torsdag när vi kommer och handlar!! Det kallar jag BRA service  Jag gillade Willys innan och gillar det ännu bättre nu  Sedan åkte vi hem och jag och mamma hjälptes åt att riva morötter och kål till 3-veckors salladen. Den är suverän att ha hemma och använda till mat eller bara om man blir sugen på någonting på kvällen  

Idag har jag plockat in de björnbären som mognat och lagt i frysen!! Tjooohhoo!! Jag har äntligen fått en början på min "framtida sylt"  Jag ska kolla varje dag och plocka in de som är mogna. Det verkar nämligen gå fort nu när det är så pass varmt ute!! HÄRLIGT!!
Jag bestämde mig ganska omgående när jag kom hem att T skulle få vila idag. Det kändes bättre att lägga tid och energi på att städa och dola på hemma. Ibland orkar jag inte med så mycket efter jag har ridit....även om jag vill. Om jag istället prioriterar hemma idag får jag en "heldag" i stallet imorgon  Det känns bra!!!

Hovis kommer imorgon em och skor T och 2 av ponnyerna i stallet. Så jag har "en plan" så att säga  

Nu är allafall städningen färdig och det känns helt underbart  Det blir en till städning på torsdag eller fredag innan vi får middagsbesöket på lördag. Ska även fixa med förrätten och efterrätten på fredagkväll tänkte jag. Skönt om vissa saker är klara dagen innan så blir det lite lugnare dagen man har middagen  

Jag köpte mig ett te för någon vecka sedan som jag helt har glömt bort  Men idag när jag röjde och städade hittade jag igen det!! Hi hi!! Så nu blir det att prova mitt nya te "Norrlandskärlek".....det kan ju inte smaka annat än bra  

 

Jag passade även på att sila min "gransirap" så nu har jag det ett tag in på hösten  Otroligt gott och lätt att göra själv  Klart att man ska ha "en belöning" när man har städat och dolat på hela em och kväll  

Jag har även hunnit med att ta fram skor till T tills imorgon. Både gammal och ny storlek. Vet inte riktigt vilken storlek som passar...men tror att den gamla blir bra. Men bättre att ta med bägge storlekarna "ut-i-fall-att"!!

Sedan har jag gjort iordning vitaminer & Co och kraftfoder för många dagar framåt. Skönt att ha det gjort också!! Så jag har hunnit med att göra saker både hemma och till T  

T kom upp till huset och då passade jag på att gå ut och ge honom hans mat. Gissa en som var glad att se mig och maten  Han är så otroligt härlig även om han är ganska envis ibland  

Nu ska jag sätta mig i soffan framför TV och chilla med mitt nya te. Känner att det börjar värka lite i kroppen....så jag ska nog ta mig lite värktabletter i förebyggande syfte så att jag inte har så himla ont imorgon. Bättre att vara lite före än efter vad gäller värken. Men imorgon när jag vaknar kommer jag att tycka att det är värt det!! Huvudsaken att man VET om i förväg vad som kan hända med kroppen....så att man vet VAD kan kan göra för att må bättre. Så det brukar lösa sig på någon dag!! Jag klagar inte utan konstaterar bara hur läget är  

Nej, nu har jag svamlat klart för idag  

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards