anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 september 2013

Av anaby - 1 september 2013 22:45

 Har bara sovit några timmar pga halsontet som var riktigt mycket värre idag  Känns som om det aldrig ska gå över!! Bestämde mig för att sjukskriva mig inatt och imorgon....söndag och måndag och ev. jobba tisdagnatt.

Jag sjukskriver men så otroligt sällan...knappt 1 gång per år!! Och när jag är så här pass sjuk känner jag är det läge att vara hemma!!! Risken är ju att jag blir jättedålig inatt och under nästa veckan när jag har 5 nätter och det vill jag INTE!!!

Som pricken över I:et har jag börjat hosta idag också  Och fått feber!! Men halllellluullja säger jag bara  

Känns lite som jackpot eller triss kanske är det rätta ordet  

Idag har jag gjort så lite som möjligt...legat i soffan och druckit te och sett på banhoppningen från Fälttävlans EM. Otroligt duktiga ryttare och hästar  

Mamma var snäll och köpte halstabletter åt mig när hon åkte hem från Loppisen  Har nog druckit 5 stora temuggar idag....tur att teét är otroligt gott  

Strax innan EM i fälttävlan var slut började det att regna....till slut hällregnade det!! SHIT POMMES FRITES!!!

Jag tog bilen ner till stallet för att fixa med T. Han stog inne i vindskyddet och var torr och lerig efter en rullning  Otippat!!! Han fick sin mat medans jag borstade honom ren och sedan fick han på sig ett regntäcke.

Mockade, fyllde på nytt vatten i baljan och gav honom 1 säck med hö inne i vindskyddet. Nu klarar han sig tills imorgon  Kan säga att jag var blöt ända in i skinnet genom 2 byxor och 2 jackor  Det fullkomligen forsade vatten nerför vägen här hemma!!!

Sedan har jag fortsatt med mitt tedrickande och halstabletter för att få ordning på halsen och ruggat under min tjocka filt   Lyckades med konststycket att somna en stund på em också...det händer bara när jag är sjuk!!! Känns så där nu och jag är glad så länge det INTE blir värre!! Jag hoppas få sova BRA inatt nu...för första gången på 1 vecka   Börjar bli tröttsamt att inte få sova ut ordentligt!! SUCK!! Men, men nu är det bara så...tyvärr!!


Nu ska jag dricka en sista muggen med te och se på Alias innan jag hoppar i bädden!!
Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards