anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 4 september 2013

Av anaby - 4 september 2013 15:38

Jag har köpt någonting som heter Svampmota på www.alyose.se som ska vara bra för vårtor och inkar. Hade tänkt börja använda det imorgon men igår när jag tittade på örat är det nästan borta????


 

6/3 -13


 


25/4 -13


 


3/6-13


 

4/9 -13


Jag har haft en märklig resa med dessa "vårtor" och behandlat med både olika kortisonsalvor och lapisstift under nästan ett halvår. De brukar gå över själv ...men för T:s del så blev det bara mer och mer och det har oroat mig en del  

Jag vet inte om det är lapisstiftet som till slut fick bukt på "vårtorna" eller om det "bara var dags" för dem att försvinna. Men nu är de allafall nästa borta!! Ska se om jag får en bättre bild med kamerna imorgon. Syns lite dåligt med mobilen men nu är det inte mycket kvar av dem och det känns väldigt skönt  Har Vårtmotan kvar OM de skulle komma tilbaka  

Mvh anaby  

Av anaby - 4 september 2013 15:06

Det gick rätt så bra att jobba. Ingen av Brukarna var besvärliga utan det var enbart min kropp som tyckte att det var jobbigt....men förutom det var natten väldigt bra  Skönt att jag bara skulle jobba 1 natt!!!

Jag måste ha sett rejält sliten ut imorse för det tog inte många minuter sedan dagpersonalen kom...innan hon tyckte att jag skulle åka hem och sova  Vilket jag tacksamt gjorde!!

Har vaknat flera ggr men lyckats sova ca 3 timmar allafall. Var både illamående och "slut med" när jag steg upp. Trodde inte att jag skulle kunna ta mig upp och gå  Det heter ju som bekant...är huvudet dumt får kroppen lida....och tja, ibland är man väl lite korkad. Men nu är den här natten gjord och jag får sova några nätter innan det är dags igen  Det som värmer när man kommer till jobbet är att höra Brukarna säga att de har saknat mig  Måste ju har världens bästa jobb!!!!

Gick ut för att ta på T utrustningen och bege oss ut på ridtur. Trodde att jag skulle kräkas flera ggr innan jag var klar...usch och fy på mig  Men när jag väl satt i sadeln och skrittat en kort stund började det lätta med illamåendet  Helt fantastiskt vad en häst och en ridtur kan ha för positiv inverkan på kroppen    

Idag träffade vi på en byggställning som stog vid garaget utanför grannen i det röda huset. Bäst att gå på andra sidan vägen...tyckte T  Inga problem att ta sig förbi men vill inte gå så nära bara!!

Vid växthusbacken blev det trav och så mötte vi en cyklist. Min härliga häst saktar själv lugnt ner till skritt och göra halt och ställer sig för att vänta tills cyklisten passerat!! OTROLIGT DUKTIG HÄST  Han vet exakt vad som gäller!! Sedan travade vi vidare och han lyssnade väldigt bra. Otroligt skönt med en kravlös uteritt med mycket trav...för både häst och matte  Vände vid bänken och travade tillbaka och skrittade sedan nerför backen innan vi tog sista travsträckan. Så fort jag satte mig ner i sadeln kortade T ner tempot och fick det här härliga schwungen i steget...så att man "bara" kan sitta med ett leende på läpparna och njuta av att rida  WOW vilken häst jag har!!

Bortskämd är bara förnamnet!!

Mycket beröm och sedan skrittade vi hemåt  

Jag hade på mig en tunnare jacka idag så jag var inte lika svettig...men känner ändå att jag vill ha en jacka på mig med tanke på min envisa förkylning. Orkar inte med att vara sjuk längre nu vill jag bli frisk!! Helt igår  

Väl hemma i paddocken igen tog jag några kort på vår BRUNA utrustning.


Sadel: Sensation Ride G4   Bomlös dressyrsadel. Bästa sadeln jag någontin haft och ridit i!!!

Sadelgjord: Eric Le Tixerant   Specialsadelgjord för bla sadeltvång. Helt suverän!!!

Stigbyglar: Foot Saver   Säkerhetsstigbygel med magnetlås. När man som jag har en häst som kan tvärt kasta runt eller stegra sig känns det tryggt med en säkerhetstigbygel som "löser ut" när det är skarpt läge!!!

Schabrak: Hööks. Köpt på Rea för många år sedan men inte använt det förrän nu. Gillar det skarpt  

Pad: Hemgjord i teddy med inlägg av Thempurmaterial. Är väldigt nöjd med den!!

Träns: Rambo Micklem Multibridle. Går att göra om till bettlöst och även att användas som kapson. T funkar bäst på Micklem eller Remont. Så jag altinerar mellan de tränsen.

Tyglar: Stolptyglar köpta på Granngården. Känns väldigt behagliga att rida med.

Bett: Rakt ledat Westernbett köpt på Hööks Rea. Kommer inte ihåg vad märket heter..

Huva: Köpt på Hööks på Rea. Gillar Hööks huvor då de inte är små till min häst som har så stort huvud!!

Martingal: Hööks med hake att fästa i sadelgjorden. Köpt billigt på Tradera.

Benskydd: Horze dressyrskydd. Finns i vitt, blått och brunt. Har alla färgerna. Har betalat mellan 59-89 kr beroende på om jag har köpt på Rea eller till normalt pris. Är väldigt nöjd med dem då de inte är så tjocka (y)


   

En närbild på min underbara G4:a och det fina schabraket   



En avslappnad och nöjd T som chilla lite i solen efter ridturen   


 

Dressyrskydden från Horze. Billiga och går alldelens utmärkt att tvätta i maskinen.


T fick mat och magneter medans jag passade på att fylla på nytt vatten i baljan.


 

Magnetad och klar och väntar bara på att matte ska ta bort grimskaftet och hämta maten  

  Idag får T ha på sig magneterna ca 1,5 timme. Han har de oftast på sig mellan 1-2 timmar lite beroende på VAD vi har gjort för typ av jobb. Är VÄLDIGT nöjd med mina magnetprodukter som jag har haft sedan 2008. Har köpt en del till mig själv som jag också använder men T har mest magnetprodukter.

Sitter just nu inne och vätska upp mig och får i mig lite föda så att det sista illamåendet ska släppa. Vi ska ha möte med Distrikt Västerbotten ikväll så jag håller på att "ladda" inför det. Har sett fram emot det här mötet och både tror och hoppas att det ska bli riktigt bra  

Nej, nu måste jag inta planläge en stund och vila tills jag ska gå ut och ta av T magneterna!!

Ha en jättebra fortsatt onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards