anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 11 september 2013

Av anaby - 11 september 2013 17:30

Inatt har jag sovit rätt skapligt!! Vaknade första gången vid 04.00-tiden för att hosta...somnade sedan om och har vaknat emellanåt för att hosta men faktiskt somna om  Vaknade strax före 09.00-tiden   Är det längsta jag har sovit de senaste 2,5 veckorna!!! Så det känns jättebra!! Jag har fortfarande ont i halsen men inte så att det känns om om man har sår i halsen och det är jobbigt att svälja. Antar att jag kommer att få dras med den här halsontet tills hostan ger med sig  Och jag hoppas att det "bara" är veckan ut!!

Jag och mamma åkte iväg för att handla mat på Willys och hostmedicin. Nu har jag så jag klarar mig till måndag...hoppas jag!! Annars får jag skicka L-O och köpa mer under helgen  

Väl hemma har jag chillat en stund och ätit lunch!! Jag har "nästan" stället "mat-klocka" vid lunch som Skalman numera  Är bra om man äter någonting så att man orkar med dagen!!

Sedan var det dags att bege sig ut på ridtur med T!!

Vi hann bara komma ut på raksträckan förbi stallet när jag ser att det är MASSOR av gräshögar vid sidan av vägen...hela vägen....opppsss!!! T gav upp efter en stund då det blev för jobbigt att skritta förbi och stirra på varje hög...typ med 5 meters mellanrum  Till slut blev det en djup suck och skritt på långtygel och en obrydd häst  

HÄRLIGT!!!

Framme vid växthusbacken blev det trav...jag höll mig på vänster sida om gräshögen var på höger och var det högar på bägge sidor blev det i mitten. Det gick riktigt bra och det var faktiskt bra en enda gång som det blev en slidestopp idag!! Eftersom det var gräshögar överallt måste det ses som ett bra snitt  

När vi hade kommit halvvägs till kyrkan ser jag att det är en större bil med släpvagn som står på den smala vägen. De håller på att lasta upp gräset i släpvagnen. Typiskt där vägen är som smalast!! Den äldre av de 3 grabbarna säger att de ska köra bilen åt sida och stänga av den. Vilket de gör. Inga problem att ta sig förbi trots att det var rejält smalt. T skötte sig SUPERBRA  Fick även beröm av grabbarna att T var så lugn och snäll!! De tyckte att det var otroligt att han INTE reagerade på bilen, släpvagnen, cyklister, hundar eller joggare  Jag tänker inte riktigt på det själv utan jobbar bara för att han SKA vara lugn men när jag tänker efter så funkar han i dagsläget VÄLDIGT bra i trafiken!! Det är lätt att glömma bort det emellanåt!! Han är faktiskt väldigt snäll, lugn och duktig i dagsläget... min häst  Travade till kyrkan och vände och travade tillbaka...bilen hade bara hunnit en bit...de andra ropade: Häst på vägen!!! Hi hi!! Så körde han upp och ställde sig på sidan igen och stängde av bilen Tackade än en gång för att det var snälla och ställde sig på sidan OCH stängde av bilen!! Skönt med snälla människor som tänker till lite någon gång ibland  T gick ännu lugnare förbi hemåt. Sedan blev det trav igen direkt vi passerat bilen...ingen stress här utan helt lugnt häst  Halt strax före parkbänken och skritt förbi den. Sedan trav till grannen i det röda huset. Omväxlande rida lätt och sitta ner.

Är VÄLDIGT nöjd med dagens ridtur!!!! Kunde nog inte bli bättre än det blev idag  

Mycket beröm och skritt hemåt!!


 

Det är rätt så stora gräshögar som pryder vägkanten.....som T inte brydde sig om idag  


 

Självklart finns det på bägge sidorna av vägen!! Hi hi!!


Väl hemma tog jag lite kort på oss 2...inte lätt att ta kort när man har så korta armar och sedan med solen i ögonen...men man kan nog se lite grand att vi är rätt nöjda med dagens ridtur  


 

Vi blev svettiga bägge 2!!! Jag har jackan på mig pga min förkylning. Vill inte rida utan och bli ännu mer sjuk...pga det blir det lite svettigt men vad ska man göra?? Känns som att välja mellan pest eller kolera...bli mer sjuk eller svettas?? Tja, då svettas jag hellre lite...

T fick mat och magneter medans jag fyllde på vatten i vattenbaljan i paddocken. Gick sedan ner och mockade hagen på vägen ner och mockade även vindskyddet och fyllde på vatten i vattenbaljan nere. Nu är allt klart till helgen!! Jag behöver nog inte göra någonting förrän tidigast lördag  Då har jag bara 1 natt kvar att jobba så det känns helt ok!! Nu har jag landat inne och har chillat en stund. Jag ska snart gå ut och ta av T magneterna. Sedan blir det middag och efter det ska jag åka iväg och hämta några Tupp-grejer som några jobbarkompisar ska köpa. Ska ta med dem till jobbet imorgon när vi har möte. Blir fina fisken!!

Annars blir det nog en ganska lugn kväll här hemma. Lite fix och "måsten" men inte några stora projekt...det får vänta tills nästa vecka  

Jag är väldigt nöjd med min dag...min enda lediga dag den här vecka...och hoppas att ni har haft en lika bra dag!!!

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards