anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 oktober 2013

Av anaby - 1 oktober 2013 22:08

 Jag köpte det här rosa schabraket på Ge-kås i Ullared i somras för endast 129 kr!!! Ikväll har jag surfat runt lite och hittat igen det på nätet på 2 ställen för 375 kr respektive 398 kr    Det är exakt likadant!! Gissa en halv gång om jag är nöjd att jag betalade mindre för mitt   Men vilka överpriser den del företag har!!!!

 

 

 

 

Mvh anaby  

Av anaby - 1 oktober 2013 19:21

I morse dök det INTE upp någon dagpersonal kl.07.00.....dock kom personalen som började 07.30 en kvart tidigare så jag kunde åka hem strax efter  Det känns lite jobbigt när vuxna människor INTE kan stiga upp på morgonen och passa tiden till jobbet  Det ju faktiskt ett stressmoment för oss nattare som ska sitta och vänta på att den som börjar 07.00 förhoppningsvis INTE är så sen eller på att nästa som börjar 07.30 dyker upp och förhoppningsvis INTE är sen! I vilket fall så får jag jobba över eftersom jag slutar 07.15

Har sovit och kände mig väldigt seg och sliten när jag fick upp ögonen  Tog det lugnt i någon timme innan jag bytte kläder och gick ut för att rida. Idag var det otroligt nog sol och uppehåll  

Idag var vi rosa...både jag och T  Eftersom det är oktober och Rosa bandet så blir det ROSA utrustning hela oktober månad för oss!! Jag har nu efter 3 år samlat på mig rätt så mycket olika rosa set och en massa rosa utrustning till oss bägge 2  Jag är nog både halv och helgalen kan jag tänka mig  

Henrik har lovat fota oss framöver!! Har jag tur blir det redan på söndag men annars någon gång under nästa vecka när jag är ledig  Här kommer några bilder från idag:


   


Jag måste faktiskt erkänna att det här rosa shabraket gillar jag skarpt!! Det kommer från Ge-kås i Ullared och kostade endast 129 kr  Jag ska leta reda på de rosa snap-on reflexerna till stigbyglarna och ta fram hästreflexerna som jag köpte på Hööks i fredags... tills imorgon!!



En rosa huva från Hööks som jag köpte i somras på rea  


 

Catago strykkappor som jag köpte förra året....tror jag  Minnet sviktar lite  


   

Jag har dubbla uppsättningar av dessa rosa strykkappor. Alltid bra om man tvättar ett set så finns det ett till att använda ändå  

Idag red vi till kyrkan och travade ganska mycket!! T har ju vilat 4 dagar så det blev en "rasta-av-häst-dag" idag  

Han låg på en del i handen och ville INTE riktigt lyssna på mig. När vi kom nedanför kyrkan och skulle trava uppför backen....betämde jag mig för att trava upp 2 ggr till. Och sista gången var T riktigt lugn  

Vi stannade till och chillade lite medans vi spanade ut över älven...innan vi började vår resa hemåt  


   


Dags att trava hemåt igen!! Nu låg han på och ville INTE riktigt stanna kvar i det tempo jag ville....tror dock att han kommer att vara lugnare och trevligare imorgon  På slutet när jag travade förbi grannen i det röda huset kunde T inte ligga kvar i det tempo jag ville så jag fortsatte att trava och "kräva att han skulle gå i mitt tempo" och skam den som ger sig...visst funkade det till slut  Håller tummarna att det jag tog igenom idag funkar riktigt bra imorgon!! Det brukar det göra...om jag har tur  

Väl hemma i paddocken fick T mat och magneter. Jag passade på att ta med mig 1 stolpe och 1 kofot...och skottkärran för att mocka hagen.... för att byta ut en stolpe som gått av...måste ha hänt under helgen var borta eller inatt. Tyckte inte att jag såg någonting igår. Men nu är den bytt och allt funkar som vanligt igen  

Fortsatte sedan att mocka sommarhagen. Hittade en hel del bajs så det blev 4 proppfulla skottkärror innan jag var klar!! HÄRLIGT ATT HA DET GJORT NU NÄR JAG JOBBAR I HELGEN  Eftersom att T kommer att gå i den nedre delen av sommarhagen under vintern vill jag att det ska vara mockat, rent och fint där inne när hagen ska göras iordning och elbanden ska upp sedan.

Sedan upp och ta av T magneterna och öppna upp till sommarhagen. In och göra middag och nu ska jag hoppa in i duschen och ta en LÅNG VARM DUSCH!!! Sedan blir det fotbad och att måla naglarna  Lite kvalitetstid för mig själv med andra ord  Imorgon är min enda ledig dag från jobbet den här veckan....det blir sovmorgon och sedan en ridtur med T innan jag åker iväg och har ridlektion...sedan avslutar jag dagen med middag ute med en kompis  Det känns som om det finns alla förutsättningar för att det ska bli en riktigt bra dag!!!

Men nu blir det en dusch först!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  





Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards