anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av anaby - 3 oktober 2013 18:55

Jag har sovit gott inatt också! Så nu verkar jag vara "på banan" och fått normal sömn igen  Det känns jättebra!!

Igår bestämde jag mig för att åka och shoppa lite direkt jag hade ätit frukost.

Första stoppet blev Granngården där jag köpte 2 torvmixbalar. Jag brukar fylla på med 1 torvmixbal var 3:e vecka när jag har halm där inne. Kände att det skulle vara bra med 2 till att börja med...så att det finns 1 kvar efter första påfyllningen  Hade 2 rabattcheckar på sammanlagt 60 kr...så det blev "bra" pris på torvmixen idag  

Sedan åkte jag vidare till ÖB för att handla svartfärg att färga 2 par av mina svarta jeans som är mer åt det grå hållet  Hade ju varit trevligt om de var SVARTA istället  Det blev också stora kuvert och mer rosa bajspåsar  

Vidare mot Rusta där jag köpte Väggdekor i form av blommor som ska sättas upp i köket på kylskåpet. Känner att jag vill ha något nytt där...får se sedan HUR det blir  

Vidare mot Biltema där jag köpte en sil....att kunna ta bort is och snö ur Termobaren. Ibland när det snöar MYCKET blir det ett snö/islager som måste tas bort. Jag använder oftast händerna och det blir rejält kallt  Fick nu tips att använda mig av en sil och hittade en på Biltema för endast 20 kr  Sedan blev det en ny brun borste till T och 3 rullar med stora svarta soppåsar på 240 liter som ska fyllas med halm. Har blå soppåsar till höet och svarta till halmen. Mest för att kunna veta vad som är vad så att säga  

Innan jag åkte hem blev det ett stopp på Hööks för att köpa fler hästhuvudreflexer men de var tyvärr slut  Fick info att det kommer massor på måndag eller onsdag  

Hem och när jag landade hemma "tog bensinen slut" på mig  Hade tänkt rida men jag orkade bara inte  Får se om jag är piggare imorgon när jag vaknar så kanske jag tar mig en kortare ridtur på åkern och bara känner igenom honom. Jag får se!!

Jag gjorde istället iordning mat till T och gick och gav honom och fortsatte ner till stallet. Fyllde på med 1 hösäck i lilla höhäcken och gick sedan ut för att plocka lite mer nypon till mitt sista "Nypon-projekt"....nämligen "Nypon-olja"   

 

Det blev ca 2 kg plockat idag och det räcker gott och väl till Nyponoljan  

Sedan tillbaka in till stallet och börja packa hösäckar. Har för mig att jag packade 7 säckar så nu räcker det i några dagar!!! Är så otroligt skönt att bara komma till stallet och hämta 1 hösäck och gå och fylla på höhäcken  

Det funkar väldigt bra med kompostgallret att ta bort...vika bort och sätta fast igen  Enkelt och lättjobbat!! Varför har jag inte satt dit det tidigare?? Det kan man ju fråga sig  

När allt kring höet var klart tog jag ut 1 spånbal för att fylla på inne i vindskyddet. Mockade först och fyllde sedan på med spån. Och avslutade med att fylla på nytt vatten med vattenslangen  

Passade på att titta i skrubben OM jag kunde hitta igen några rosa reflexer någonstans?? Japp!! Det gjorde jag!! Och några stora Rosa band  


 

Blir att göra iordning allt imorgon em när jag vaknar  


Uppdrag slutfört!!!

Myste med T en stund och gick sedan hem för att fylla på vatten i paddocken. Känns så skönt att vattenpåfyllningen redan är gjord så behöver jag inte tänka på det de närmaste dagarna  

Åt middag och sedan satte jag igång att rensa nypon och skära dem i bitar så att det gick att lägga dem i oljedunken.


 

Det här är en 5 liters dunk....så jag ska fylla på med någon liter till men INTE 5 liter!! Men halva dunken blir nog lagom tror jag  Blir intressant att se VAD det blir av det här!! Fortsättning följer!!

Enligt säkra källor ska Nyponoljan:

Lugnar nerverna, stärker självkänslan, botar baksmälla och framför allt så stimulerar den sexlusten. Och funkar som massageolja!!

Återstår att SE om någonting av ovanstående funkar  

 

Nu ska jag packa matsäcken och annat till jobbet och sedan se på TV tills det blir dags att åka iväg och jobba!! Har bara 3 nätter kvar att jobba och sedan blir det långledighet f.r.o.m söndag  LÄNGTAR!!

Nej, dags att göra ett ryck innan klockan blir för mycket!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt   

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards