anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Vilodag för T och jobbarnatt för mig:D

Av anaby - 13 oktober 2013 20:01

Jag har sovit riktigt bra inatt!! Skönt när man har 3 jobbarnätter framför sig  Det har blåst storm idag så T fick vila...kändes inte lönt att utmana ödet att rida idag  När jag kom gåendes i hagen ner till stallet kom T i full fart upp mot huset. Flyttade mig så att han kunde galoppera upp och sedan fortsatte jag ner mot stallet. Då kom han i full fart ner igen?? Gick åt sidan och släppte fram honom så att han kunde galoppera förbi mig och ner mot stallet igen. Där blev det både rodeo och trumpetande?? Han måste ha sett någonting strax innan jag började går ner till stallet. Det kändes inte som om det gjorde någonting att han vilade idag...då han verkar har motionerat sig själv rätt så bra med att galoppera mellan huset och vindskyddet idag  

Han fick allafall sitt hö och kraftfoder och sedan mockade jag vindskyddet. När allt var klart inkl. lite mys... blev det en prommis hem igen och lite fix med annat nere i källaren. Sedan upp och fixa med annat i lägenheten. Plockat undan och röjt lite här och där. Sedan jag har fortsatt med att rensa ut och plocka ner sommarkläder och annat i flyttkartongerna  Tror att det kommer att bli jättebra när jag är klar med allt!! Har bla 2 TV-apparater och lite annat som ska ut från mitt rum som kommer att ge mer utrymme till flyttkartongerna  Jag får ta lite varje dag så blir jag nog klar innan veckan är slut  

Jag har också hunnit med att se WC-hoppningen från Oslo där både Angelica och Roffe red. Mellan dem gick jag ner till stallet för att fixa med T och när jag kom tillbaka var det dags för Roffe!! Tala om tajming  Då kunde jag också se hela omhoppningen i lugn och ro!! Vilken klass på omhoppningen och vilken fart  WOW säger jag bara!!

Sedan blev det middag och lite True blood!!

Fick sedan besök och fick mig en trevlig pratstund  Sonen dök upp också så jag fick höra hur hans helg varit!!

 Så något födelsedagsfirande har det inte blivit idag...men det känns helt ok!! Jag har redan fått min födelsedagspresent...ett backkamerasystem till transporten  Vi får gå ut och äta någon kväll när jag är ledig under nästa vecka!! Så blir det fina fisken!! Det är ju tur att man INTE är så hysterisk att födelsedagen MÅSTE firas på "rätt" dag  Det gick över för många år sedan för mig  Har fått några trevliga samtal och gratulationer idag också  Och en massa gratulationer på FB...som jag inte alls hade räknat med  

Nu ska jag snart åka till jobbet och det känns helt ok!! Jag är inställd på att jobba men jag ska vara ärlig och säga att jag längtar tills jag "går av" på onsdag....då jag får fira födelsedagen och sova på natten  Som tur är det bara några dagar bort!! Hi hi!!

Nu har jag svamlat klart för idag!!

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

14 oktober 2013 08:27

Skönt med självmotionerande hästar. :)
Grattis än en gång!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

31 oktober 2013 18:33

Jo, eller hur!! Han är ju väldigt rörlig av sig...speciellt när han går i sommarhagen;) Hi hi!!

Tack än en gång:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards