anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av anaby - 14 oktober 2013 18:57

Japp!! Här kommer då ridfilmerna från i lördags. Jag ska vara ärlig och säga att det ser bättre ut än det kändes. T var VÄLDIGT spänd och stressad pga lövkrattningen på andra sidan häcken. Vissa sekvenser kan man nästan se HUR stressad han är när han travar eller galopperar förbi där. Jag är tacksam att han kunde lugna ner sig så pass att det faktiskt gick att göra någonting vettigt av ridturen.

Vi börjar med travfilmen:



  På slutet slappnar han av rätt ok  Någon Jan Brink kommer jag ALDRIG att bli men jag är tacksam att min häst och jag själv funkar så pass bra tillsammans och att vi utvecklar oss bägge 2   Det som var väldigt positivt var att T INTE tjafsade en enda gång mot sporrarna!!! Jag kunde även endast sitta och hålla om med skänkeln i bla galoppen. Kändes riktigt bra då jag annars får jobba rätt mycket för att hålla igång galoppen. Idag kändes det mer som om han höll på att explodera  Speciellt i galoppfilm nr 2!!


Galoppen:



  Blir lugnare och lugnare allt eftersom. T gör så att säga så gott han kan!!



 

Här kändes det som om han skulle explodera vilken sekund som helst!! Han ser rätt spänd ut innan galoppfattningarna och sedan känns det att sitta på en bomb  Men han gör det han ska och gillar läget så gott det går!! Gillar dock att galoppen känns större och mer elastisk motför tidigare. Hade gärna hittat ett mellanting mellan galopp nr 2 och hans "vanliga" galopp...det hade varit perfekt  


Mvh anaby  

Av anaby - 14 oktober 2013 18:50

Jag hade en bra natt på jobbet och när jag kom hem åkte jag direkt ner till stallet. Känns rätt bra att ge T hö och kraftfoder på morgonen innan jag går och lägger mig. Då har jag bara höet uppe vid huset kvar när jag vaknar på em   Somnade ganska omgående!!!

Sedan jag har pratat lite i telefonen när jag steg upp. Hämtat en westernpad som jag köpte på Tradera för en billig peng  Nu har jag både pad och sadelgjord till westernsadeln som jag är nöjd med!! Så nu blir det att börja använda den 1 gång i veckan  

Det ska bli snö på torsdag så jag tänkte brodda T med 2 broddar runt om imorgon när jag vaknar på em. Ska ringa Hovis ikväll och höra om han kan komma ut och "vintersko" under nästa vecka. Blir fina fisken!!!

Efter middagen har jag bara tagit det lugnt. Matsäcken till jobbet är packad så nu tänkte jag se på Bron från igår!!

Idag händer det inte så himla mycket pga jobbet...en ganska tråkig dag med andra ord  

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards