anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

Ridtur, möte på jobbet, Hööks och städning på schemat ;)

Av anaby - 17 oktober 2013 16:53

Sov som en sten inatt!! Tror att det blev 9 timmar eller mer  HÄRLIGT!!! Idag hade jag tyvärr möte på jobbet så det blev en aning stressig på fm. Jag fick klä på mig direkt och gå ut och göra iordning T inför ridtur!!

Det hade börjat snö!! Men bara lite...än så länge!!

Skyndade mig att få på all utrustning så vi kom iväg!!

Kan säga att jag var både glad och tacksam att jag redan broddat på honom i tisdags  Det var frost på gräset och lite snö på vägen. Men i och med broddarna blev det inte halkigt alls utan jag kunde rida vart jag ville  

Dock var det en aning hårt i marken då det var +-0 grader idag. Det blev den kortare rundan men ändå med ganska mycket travjobb. Vi vände vid bordet idag och travade hemåt. T kändes lugnare idag...dels låg han inte på i handen och sedan hade han lättare att "ligga kvar" i det tempot jag vill rida i ...så jag är nöjd med ridturen  

Steget var både luftigt och stort och en massa swchung i   Går inte att förklara men det känns fantastiskt att rida en sån här dag...allt går på räls och det är inga problem att varken länga eller korta in honom  

Travade till grannen i det röda huset och sedan skrittade vi hemåt!! Även idag UTAN snubbel!?? Otroligt!!



 

Det var lite vitt på vägen allafall!! Hi hi!! Det är inga mängder som har kommit än men det kan ändå blir rejält halkigt OM det fryser på!!


När vi kom hem till paddocken blev det lite mer kort på snön...eller den lilla snön som kom  


 

Skynda dig att ta kort qvinna!! Jag är hungrig!!!


T fick mat, magneter och hö. Då vattnet hade frysit sanerade jag bort isen och gick och hämtade varmvatten. Det gick fina fisken!! Termobaren får vänta tills imorgon. Finns ingen tid att installera den idag...tyvärr  

När jag var klar här uppe tog jag med mig varmvatten ner till stallet och fyllde på med 2 hösäckar och sanerade isen från vattenbaljan där nere. Blir att åka en tur ner ikväll och fylla på med varmvatten också. Då klarar T sig tills imorgonbitti  In och äta frunch och ta en dusch!! Ut och ta av T magneter och då hade det börjar snöa betydligt mer än när vi var ute och red  


       

Sedan var det dags att åka iväg till jobbet på möte mellan 13.00-15.00 När det var klart åkte jag förbi Hööks för att köpa broddar och vidare till Granngården för att köpa B-vitamin. Jag har börjat köpa den pelleterade B-vitaminen och det har funkat väldigt bra på T nu i nästan 1,5 år. Köper också den pelleterade Multivitaminen och bägge 2 funkar så pass bra att muggen har varit obefintlig senaste året. Det är bara att tacka och ta emot och vara nöjd och glad så att säga  Jag köper de stora hinkarna på 10 kg och de räcker i 6 månder  

När jag landade hemma har jag gjort iordning foderhinkar och även byttorna med vitaminer, magnesium och nypon. Perfekt att ha så det räcker i ca 10 dagar och bara behöva blöta lusern och sedan lägga i vitaminer och annat och röra om!! Det går så mycket fortare när allt är klart redan  

Nu håller jag på att städa här hemma....eller rättare sagt...röjning först och sedan städning  

Sedan ska jag fortsätta med förberedelserna inför vinkvällen imorgon   Blir fina fisken och det ska bli jättetrevligt att träffa allihopa  

Nej, nu måste jag lägga på en rem!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards