anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av anaby - 20 oktober 2013 19:46

Jag tog sovmorgon imorse och sov nästan 10 timmar!! Det kommer att behövas då jag nu går in på min "hellweek" eller "5-nätters-vecka" kan man också säga  Jag är ju inställd på att jobba så just nu känns det inte jobbigt. Jag brukar försöka dela in veckan i 2 etapper. Etapp 1 "går jag av" på tisdag och då har jag "bara" 3 nätter kvar att jobba eller helgen kan man också säga. Då brukar det kännas riktigt bra!! Man vet att man får sova i 2 nätter innan helgjobbet kommer  Så inatt börjar jag jobba min jobbiga vecka.

 Det är ganska hårt i marken just nu men jag känner ändå att jag MÅSTE trava lite med honom annars blir han galen  Om man travar balanserat är det ingen större fara att trava korta sträckor där underlaget är lite hårt. Det är värre när det INTE är balanserat och tempot är högt...det sliter väldigt mycket på ett negativt sätt  Skrittade fram först efter hela åkern och sedan gick vi in på 4-kanten och travade. Avslutade med att trava i bägge varv på den mindre volten. T kändes riktigt, riktigt fin HELA tiden  Jag red med kulsporrarna idag och de senaste 3 ridturerna med sporrarna har han INTE krånglat någonting utan bara konstaterat ok...idag är det sporrar som gäller  Trots att han vilat i 2 dagar så hade han inga problem att göra det jag bad om! HÄRLIGT! Just nu är jag tacksam att jag har en häst som mår bra och är frisk    

Ingen snö än utan gräs!! Men hårt i marken istället....det får vi leva med ett tag nu tills snön kommer   


   


Nu blir det vila tills på tisdag då det blir uteritt för oss. Får sedan se imorgon när jag ringer Hovis om det blir skoning på onsdag eller fredag. Spelar ingen större roll vilken dag det blir...bara det blir den här veckan  

Skrittade av på hela åkern och sedan fick T mat, hö och magnetbehandling. Jag skyndade mig ner till stallet för att mocka, fylla på med hö i höhäcken och fylla på med nytt vatten i Termobaren. Sedan hem och fixa med middagen....in med fisken i ugnen och hämta potatis. Ner i källaren för att tvätta lite hästgrejer...upp igen och göra iordning potatisen. Jag hade tur för innan potatisen hade kokat upp kom L-O hem från prommis med hundarna. Då kunde jag hoppa in i duschen  Sedan blev det en sen men god middag  

Matsäcken är packad till jobbet och jag är som sagt inställd på att jobba. Det känns helt ok  Har ju de bästa Brukarna på jobbet  Så man kan ju inte annat än trivas som fisken i vattnet!!

Gissar att det blir en massa kramar när jag landar på jobbet  

Nu ska jag chilla lite innan det är dags att åka iväg!!
Ha en fortsatt jättebra söndag!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards