anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 22 oktober 2013

Av anaby - 22 oktober 2013 19:21

Hade en bra natt på jobbet och nu är "Etapp 1" jobbad och klar  Jag har "bara" 3 nätter kvar att jobba!! Men först får jag sova 2 nätter  Känns både skönt och bra  

Steg upp och chillade en stund innan jag gick ut för att göra iordning T inför ridturen idag. Kan säga att idag var han tjafsig som bara den  Jag hämtade honom nere i vindskyddet och gick upp till paddocken. Släppte in honom i paddocken och gick för att hämta sadeln. Sedan gick det INTE att fånga honom?? Han brukar ALLTID komma självmant....suck!! Det blåste storm så ev. kan det har berot på det. Allafall så blev det löslongering en stund och sedan gick jag och hämtade hö och kraftfoderhinken. Då kom han på en gång  Dock fick han vänta med maten tills vi hade ridit...men det är ju bra att han kan tänka sig att komma när man visar maten allafall  

På med utrustning och iväg!!! Hade inga förhoppningar alls om någon "bra" ridtur idag med tanke på hur allt började inför ridturen  

När jag kom ut på vägen var det nästan vindstilla?? Men vad hände???

Framme vid växthusbacken blev det trav och T kändes riktigt trevlig. Han tittar ju som vanligt men han var reglerbar och det uppskattar jag otroligt mycket  Vi fortsatte nedanför kyrkan och fick säga till några ungdomar...ca 10 st.... som sprang hit och dit över vägen med fanor att lugna ner sig så vi kunde rida förbi. Det gick bra  T kändes väldigt lugn och fin  

Klättrade uppför klätterbacken x 4 och han kändes lugn och fin redan från början  

 

Travade sedan hemåt och ungdomarna var lugna när vi passerade  

Fortsatte att trava hemåt och varvade lättridning med nedsittning och T kändes kalasfin  Saktade av vid grannen i det röda huset och det blev mycket beröm och hästgodis för "Herr´n"  

Minimalt med snubbel och trevlig ridtur även idag!!!

Väl hemma i paddocken igen blev det kraftfoder, hö och magneter för T. Jag packade in sadeln och annat i bilen och åkter ner till stallet för att lämna av det i skrubben. Det ska regna nu i flera dagar och då känns det bättre och lättare att göra iordning T inför ridturen inne i vindskyddet. Han är lugnare där inne. Så nu är det dags att börjar flytta in i skrubben och stallet igen  Är både glad och tacksam att jag har kunnat göra iordning honom i paddocken i 5 månader  Gjorde även iordning 1 hösäck som jag tog med min hem som lunchhö. Och sedan packade jag 4 hösäckar till. Så nu finns det hö så det räcker in i nästa vecka. Det är så otroligt skönt att ha allt sånt klart när man jobbar så mycket den här veckan  

Hem och började med middagen och tog mig en dusch. Henrik hämtade in posten och blev glad att det kommit ett kuvert från Skatteverket! Men det visade sig att det var till mig  Eller rättare sagt till Svenska Ridtravarföreningen Distrikt Västerbotten!! Vi har äntligen fått det efterlängtade brevet med vårt organisationsnr  Nu kan jag ta med mig de papper som behövs till Banken och skaffa ett konto till Föreningen  

Det känns både härligt och helt underbart!!! WOW!!!

Jag har mått ganska bra nu både måndag och tisdag. Det känns skönt då det var 1 månad sedan jag kände mig glad senast!! Så det går framåt för mig...sakta men säkert  


Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 22 oktober 2013 19:18

Jag glömde ju helt bort att ringa Hovis igår när jag jobbade  Det är inte lätt att komma ihåg saker när man är tröttare än tröttast  Fick tag på honom ikväll och han är uppbokad hela den här veckan. Så det blir Hovistid för oss veckan därpå istället måndag eller tisdag. Vi ska höras om dag på söndag  Funkar för mig vilken som helst av dagarna förutom att jag har nattmöte på tisdag. Men då får vi ta T först så hinner jag på mötet i tid sedan  

L-O ska få titta på T:s hovar imorgon så får vi se om det ev. måste bytas ut någon söm eller om vi klarar oss till måndag/tisdag. Blir fina fisken det där   

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards