anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 23 oktober 2013

Av anaby - 23 oktober 2013 20:12

Jag tog eller hade sovmorgon imorse!! Det var otroligt skönt och jag har sovit väldigt gott  

Det regnade ute vilket jag visste om att det skulle göra. Så jag tänkte avvakta tills efter lunch med ridturen då det skulle sluta regna  Passade på att se på Camilla Läckbergs film Tyskungen medans jag väntade på att vädret skulle blir bättre och hinna torka upp lite  

Sedan tog jag bilen med mer utrustning ....bla täcken och lite annat ....ner till stallet. Det första jag ser inne in vindskyddet är massor av vatten  Gruset vi fyllde på i somras har till viss del försvunnit i mitten. Tror att det beror på att T "tar i med bakbenen" just där han är kliver upp så det grävs upp mer och mer grus som så att säga far undan för varje dag. Det finns ingen annan stans inne i vindskyddet där det är en grop eller vatten. Ringde pappa på en gång för att höra OM han hade tid att hjälpa mig efter middagen?? Japp!! Det skulle funka!! Då var det bara nästa problem...det står en bil framför ingången till T:s hage?? Har ärligt talat VÄLDIGT svårt att förstå HUR man kan ställa en bil framför en grind/ingång till en hage utan att första att man står ivägen?? Ringde Björn (stallägaren) för att höra om han kunde ringa till bilägaren och be honom flytta bilen under em. Han skulle ringa på en gång...berättade även att han redan har sagt till honom att han INTE står bra där han står men att han inte har flyttat på bilen ändå?? Tja, lite matt blir man allt  

Gjorde iordning T och begav mig ut på ridtur  Vägen var ganska mjuk idag och då brukar T snubbla mer än vanligt men jag upplevde att han var mer "som vanligt" och snubblade väldigt lite idag...1-2 ggr bara och på slutet av ridturen  

Skrittade fram till växthusbacken och sedan blev det trav till bordet....skritt nerför backen och sedan skritt förbi redskapsboden. Och där fick vi oss en chock bägge 2....det flög nämligen sopsäckar i luften där och T höll på att hoppa ur skinnet då han blev så rädd....2 ggr!! Tja, bara att gilla läget och fortsätta ridturen men T kändes rejält spänd...tyvärr...tråkigt när det blir så där på en ridtur  

Klättrade i klätterbacken x 5 och travade sedan hemåt. T kändes helt ok. Dock ju närmare hemåt vi kom blev han mer stökig och lyssande INTE alls tycker jag. Fick ta tag i honom rejält några ggr både före grannen i det röda huset och efter. Men jag tänkte INTE ge mig utan fortsatte att trava både förbi stallet och efter. Då gick det bra att lyssna på matte minsann  Beröm och hästgodis och skritt mot älvutsikten på lång tygel  Både jag och T blev svettiga minsann  Berodde nog både på värmen och att vi jobbat rätt bra...tror jag  

Väl hemma i vindskyddet fick T mat, hö och magneter. Jag började med att sanera bort allt vatten inne i vindskyddet och det blev en dryg skottkärra. Krattade sedan över det blöta med lite grus från kanterna. Det blev helt ok men om det inte skulle bli någon påfyllning ikväll kommer det att se likadant ut imorgon....

Mockade sedan vindskyddet och gick in för att hämta vatten som jag drog ut med hjälp av skottkärran. Kan säga att det underlättar en hel del att ha en skottkärra med 2 hjul när man har problem med kroppen  


   

 

Jag skulle helt klart inte orka med att dra vattnet i en vanlig skottkärra med endast 1 hjul. Den här är guld värd för mig  Köpt på Jula för en billig peng på rea  

Fixade lite inne i skrubben och packa upp utrustning innan jag åkte hem. Väl hemma hittade jag INTE nycklarna?? WHATA?? Letade igenom alla fickor men ingen nyckel...paniken började infinna sig men jag tänkte att det var lika bra att åka ner till stallet igen för att se OM nycklarna ev. var där!! Inga nycklar i bilen....gick in i stallet och hoppades att nycklarna var där på bänken....men inga nycklar där!! SKRIIIIIII och panik!!!

Nu började jag hoppas att jag INTE hade låst in dem i skrubben!!

Tittade på golvet nedanför skrubbdörren och DÄR låg nycklarna!! Jag måste ha tappat dem när jag skulle stoppa ner dem i ficka!! PUST OCH NU KUNDE JAG ANDAS UT PÅ RIKTIGT  

Hem och äta och sedan ringde jag Björn som tyvärr inte hade fått tag på ägaren till bilen. Ringde pappa som tyckte att vi skulle åka ner och se om vi kunde klämma förbi traktorn ändå. Tog med en bogserlina om det skulle vara för tajt så skulle vi dra fram bilen lite så vi kunde ta oss förbi. Kan säga att vi tog oss förbi med nöd och näppe!! Det var verkligen bara någon cm till godo!! Grinden öppnas ju utåt och den går inte att dra bakåt hur mycket som helst så jag fick hålla i T inne i hagen och hålla i grinden med andra handen....men till slut var traktorn inne i hagen  

T är ju mer eller mindre kär i traktorer  Så fort han ser en traktor ska han helst IN I DEM!!! Vet inte riktigt vad det är med honom men han kanske har en hemlig dröm om att bli "traktorförare"  Han är rolig den här hästen!! 

Det gick bra att fylla på med gruset. Och framför allt gick det fortare att dra ut det än jag trodde  

Nu gäller det att kratta och jämna till varje dag så att det trampas ner och blir jämnt och fint. Känns jättebra att det här är gjort nu och sedan håller jag tummarna att det funkar till våren också  

Bilder kommer imorgon!! Det gick inte så bra att fota med mobilen...blev helt svart  

Pratade med Björn och fick löfte om att bilen skulle vara flyttat på måndag när vi ska in med halmbalen  

Det känns jättebra!!

Hem och städa och sedan har jag myst med 1 vinglas, 1 stor kopp varm choklad och Bonde söker fru på TV  

LIFE IS GOOD!!

Nu ska jag chilla lite till och sedan blir det bädden!!

Imorgon blir det att jobba natt igen och jag har 3 nätter kvar att jobba innan jag går på min ledighet!! Det känns helt ok  

Just nu känns det som om jag mår bättre och bättre för varje dag!! Någonting som jag är väldigt tacksam över  

Jag har också en plan att sätta igång och jogga igen under nästa vecka. Är ledig i 2 veckor och då tänkte jag passa på att sätta igång med joggningen igen då jag tror att jag inte kommer att vara så himla trött och slut då. Hoppas att det här ska funka bra för mig  

Nu ska jag sluta svamla och istället säga:

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards