anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av anaby - 28 oktober 2013 18:39

Jag har sovit som en sten inatt. Det känns fantastiskt bra 

Idag på fm åkte jag iväg och köpte lusern och havrefri musli till T. Nu kommer det här kraftfodret att räcka i 6 månder för oss  T får inte så mycket kraftfoder utan hans "basmat" är ju fri tillgång på hö. Vilket i hans fall funkar jättebra  Det blev ett besök förbi Hööks för att köpa rosa benreflexer. Dock hade de bara 1 par kvar i full men ev. får de hem mer under veckan. 

Sedan hem och äta lite och iväg ner till stallet. Ringde pappa som kom ner med halmbalen som vi rullade in i vindskyddet....men den får vänta tills efter ridturen. Huvudsaken att den är på plats inne i vindskyddet. 

Sedan blev det dags för ridtur i det fina vädret!!!

När jag skulle göra iordning T insåg jag att jag hade tagit hem ALL rosa utrustning för att tvätta Men som tur var hade jag blå benskydd, brun huva och ett grått schabrak i stallet  Så idag blev det lite "gott & blandat" kan man säga...men det gick det också  

Började med att skritta mot växthusbacken och travade därifrån till bordet där vi sedan saktade av och skrittade nerför backen innan det blev trav fram till bron. Där vände vi och sedan travade vi hemåt. Skrittade uppför backen och sedan trav till nästa backe som vi skrittade nerför och sedan trav hemåt!! Fortsatte att trava förbi grannen i det röda huset då jag INTE var nöjd med hur T tog förhållningarna. Han börjar "förstå" nu att om han inte lyssnar på mig fortsätter vi att trava tills jag anser att det funkar. Det tog bara en kort stund efter grannen i det röda huset så funkade allt klockrent  Saktade av och skrittade av mot älvutsikten!!



Min fina stora bruna häst  


   

Här skymtar man Volvo till höger på andra sidan älven!!!

Kände mig riktigt nöjd med ridturen med tanke på att T vilat 3 dagar när jag har jobbat i helgen. Imorgon kommer han att funkar klockrent hela ridturen...hoppas jag  Vi får väl se imorgon!!

Väl tillbaka till vindskyddet igen blev det mat, hö och magneter för T och jag började med att packa hösäckar till att börja med. Det kändes skönt att antalet hösäckar kommer att räcka fram till måndag. Det innebär att jag inte behöver rulla in en ny höbal förrän på måndag på dagen  

När det var klart gick jag in i min skrubba i boxen för att ändra om lite med spånbalarna så att halmen skulle få plats. Sedan var det då dags att börja riva ur och packa halmen!!


 

Hmmm!! "Herr´n" Inspekterar halmbalen innan ridturen  


 

Då var det bara att "sätta igång och packa" då!!!


 


T är helt fantastiskt med att hjälpa till med att riva & gräva fram halm från balen!! De första 10 säckarna behövde jag INTE dra fram någon halm alls...det fixade han själv  De sista 5 säckarna hjälptes vi åt att dra fram halmen till  Det blev jättemycket halm inne i vindskyddet också  


 

Tja, att ta bilder med mobilen har ju sina för och nackdelar  Fördelarna är att jag alltid har den med mig och nackdelarna är att när det börjar skymma blir bildena så här mörka  

Jag får helt enkelt ta en bild imorgon på dagen istället på HUR det till slut blev inne i vindskyddet!! Hi hi!!  Man kan inte få allt på en och samma dag  

Avslutade med att byta ut vattnet i Termobaren medans jag väntade på att Fredrik skulle komma förbi med hundarna. Sedan fortsatte vi vidare på vår prommis. Väl hemma hjälptes vi åt med middagen. Det blev pastasallad idag!! Superduperjättegott tyckte vi bägge 2  

Nu ska jag chilla och ta det lugnt tills det är dags för kvällsprommis med hundarna igen!!

Jag har haft en jättebra dag och håller tummarna att resten av veckan blir lika bra  

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards