anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 november 2013

Nu var det ett tag sedan så jag gör en uppdatering!!

Av anaby - 12 november 2013 18:16

Jag har ju varit väldigt mycket förkyld under hösten  Så tyvärr har jag inte kommit igång med joggningen än. Men nu har jag varit ganska frisk i 1 vecka så f.r.o.m måndag nästa vecka har jag tänkt sätta igång och jogga igen  Då börjar min långledighet och jag går ut lugnt med 2 ggr den veckan och 2 ggr veckan därefter. Jag får känna efter hur tungt det går och se om jag behöver fler veckor med 2 ggr eller om jag kan öka på till 3 ggr redan efter vecka 3. Jag kommer att känna efter och utgå ifrån det. Men det ska bli otroligt skönt att kunna sätta igång igen  Jag vill ju jogga för att stärka upp kroppen då jag märker att både nacke, axlar och skulderblad mår MYCKET bättre av det. Även min Tinnitus lindras när jag joggar. Förmodligen får jag muskler på andra ställen av joggningen motför när jag tex rider så det ena ger det andra och då mår kroppen helt enkelt bättre  

Vikten då??

Jo, jag ligger på stadiga 68 kg för tillfället och det innebär att jag har 2-3 kg kvar lite beroende på vad jag vill väga  Men någonstans mellan 65-66 kg uppskattar jag är en bra vikt på mig. Jag är 171 cm lång så jag vill INTE bli hur smal som helst och vill också ha en vikt som jag kan hålla utan problem. Jag tror själv att de sista kg kommer att försvinna när jag kommer igång och joggar. Jag rider i snitt 3-5 dagar i veckan lite beroende på väder och jobbsituation. Men målet är att rida 4 dagar i veckan då är jag nöjd!!! Ridningen hjälper min vikt väldigt mycket har jag märkt. Så visst gör ridningen en hel del med förbränningen  

Hittills har jag gått ner 6 kg sedan augusti tack vare 5:2 och att rida T i snitt 4 dagar i veckan  

Det blir nog ingen uppdatering med vikten förrän kring årsskiftet. Men joggingen kommer jag att skriva om f.r.o.m nästa vecka  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards