anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Min enda helt lediga dag från jobbet den här veckan...

Av anaby - 13 november 2013 15:01

Efter en snabb frukost gick jag ner till stallet för att rida T innan jag skulle iväg och ha ridlektion med mitt kusinbarn.

Det var några - grader men sol idag  Dock ganska hårt i marken men jag travar hellre uppsuttet under kontrollerade former än att T ska "leva rövare" i hagen där det är betydligt sämre och framför allt mer knöligt  

Uppskattningsvis blir det ca 15-20 min trav vid varje ridtur för oss. Och idag blev det nog 15 min.

Idag var vi GULA igen då det orangea setet är hemma på tvättning  Det blev samma runda som igår med trav till backen nedanför kyrkan. T kändes pigg och glad idag  Det blev en tvärnit idag men annars skötte han sig väldigt bra   Låg på mindre i handen idag och imorgon lär han vara perfekt att rida  

Han blir lugnare och lugnare när jag vänder och ska trava hemåt från backen nedanför kyrkan. Så lugn som har var idag har han nog aldrig varit tidigare  Kändes kalasfin när jag satt ner och kortade ner tempot  

Eftersom underlaget är en aning hårt just nu blev det INTE lika mycket trav idag som igår men jag travar ändå skapligt för annars blir det svårt att hantera T   Nu blir det en kortare ridtur med trav imorgon och sedan vila fram till söndag när jag "går av" mitt nattjobb och då blir det mest troligt "skrittjobb" på åkern. Det är så svårt att rida på vägen på helgen när det är lämmeltåg av folk. Så skrittjobb blir nog lagom för mig i allafall  


 

Avskrittning på väg hem från kyrkan. Man ser att vägen är ganska frysen och hård idag  Men förhoppningsvis dröjer det inte så länge innan det kommer snö!!!


 

Dagens favoritkort på T  


När vi kom hem till vindskyddet igen var T kissnödig....och jag hann bara ta av sadeln så gick han in i vindskyddet för att kissa  


 

Och när han var klar kommer och ställer sig "giv akt" för att jag ska ta av resten av utrustningen  


 

Idag var T gul igen   


T fick mat, magneter, smord med Gröngröt och jag trampade ner höet i stora höhäcken så att jag fick vara ifred och mocka   T gick direkt och ställde sig i den lilla solen som fanns kvar...vem har sagt att hästar är dumma djur??


 

Klart att man VILL stå i solen och chilla  

Hann med att mocka innan jag åkte iväg för att ha ridlektionen med mitt kusinbarn (se separat inlägg) och faktiskt sätta mig i soffan i 15 min för att bara andas och ta igen mig lite  

Åkte ner till stallet när jag kom hem igen för att ta av magneter och fylla på vatten i Termobaren. Nu är T klar för dagen  Och jag kan andas ut och vara nöjd och glad med både mig själv och min häst  

Väl hemma har jag fixat lite nere i källaren i förrådet....vi ska fortsätta efter middagen. Men jag har plockat fram bla trädgårdsbelysning som ev. mamma och pappa ska ta då deras nuvarande sjunger på sista refrängen så att säga. Blir bra att bli av med lite grejer!!

Nu ska jag ta mig en dusch och sedan se på lite TV innan det blir dags för middag!!
Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll !!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

13 november 2013 19:11

Åhh så fina ni är på headern!! ♥
Ja vissa veckor är det alltid ngt, kurser, möten, jobb osv..

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

14 november 2013 20:05

Tack!!! Jag gillar också det kortet...T ser så sportig ut:D Hi hi!!

Jo, ibland är det bara för mycket och då är man tacksam de veckor det är mindre;) Jag har ju ofta mötet den veckan jag jobbar 5 nätter:S Så det är bara att bita ihop och gilla läget;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards