anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 november 2013

Av anaby - 15 november 2013 17:37

Jag hade en bra natt på jobbet och åkte hem direkt för att sova. Blev att åka till stallet sedan på em istället.

 T stog uppe vid huset och fick syn på mig och blev väldigt glad  Han är för härlig min häst  Jag hoppade in i bilen och åkte ner till stallet för att lämna av Hovslagarlådan och se så att ALLA skor satt kvar på hovarna   När jag landade nere i stallet stog T "giv akt" där nere  Jag konstaterade att ALLA skor satt kvar  Skönt för då behövde jag inte köpa skor på Granngården idag!!!
De har ju 10%  på ett inköp idag eller rättare sagt hela helgen.... så istället för att köpa mina torvmixbalar på måndag tyckte jag att det var lika bra att köpa dem idag istället. Det blev nästan 50 kr billigare!!! Inte illa  Fick in alla 4 torvmixbalar i Forden och lämnade av dem uppe i pappas garage. Inte lönt att ta ner dem till stallet då de fryser ihop helt i kylan i stallet. Jag måste ändå ta hem dem i några dagar och tina upp dem innan jag kan lägga in en bal i vindskyddet. Då blir det ett himla rännade med balar upp och ner  Så därför har jag börjat ställa in dem i garaget på en gång. Då blir det bara en gång man åker med dem och det är ner till stallet.

 Det blev 4 + 1 hösäckar som fylldes på med idag.

Jag gick direkt för att stänga av vinterhagen och sommarhagen.


 

Grinden öppen under sommaren....


 

...och stängd under vintern!! Numera öppnar jag upp den så fort det kommit tillräckligt med snö så att vinterhagen blir större. Dock upplever jag att T INTE går så mycket i utbyggnaden men vad gör man inte för sin häst  


Järngrinden mellan hagarna stängs igen under några veckor innan jag öppnar upp utbyggnaden till vinterhagen när snön har kommit. Jag har känt i någon vecka nu att det känns INTE riktigt bra att ha öppet mellan hagarna när T:s skor börjar glappa i tid och otid!! Vill INTE att han ska tappa skorna pga underlaget. Då är det helt klart bättre att stänga mellan hagarna en kort period  Sedan blir det ju en stress och oro att se honom galoppera nerför backen i full galopp i ishalkan...dvs skaderisken ökar ju rejält också!!!

Nu kommer jag att ha tid på mig under nästa vecka att ta in elbanden till sommarhagen och sätta upp elbanden till utbyggnaden....på dagtid dessutom när det är ljust Blir fina fisken det där!!!

Det höet som låg där igår var ju dyngsurt av regnet och då äter T inte upp det...så klart  Lika bra att städa undan det på en gång  Och sedan blev det att mocka i vindskyddet och fylla på vatten i Termobaren.

FÄRDIG!!

Imorgon tänkte jag åka ner till stallet direkt på morgonen när jag kommer hem från jobbet och "göra" bort det på en gång. Brukar oftast vara tröttast på lördagen när jag stiger upp på em....då vet man att man bara har 1 natt kvar att jobba. Tror att det blir lite mentaltrötthet på något sätt  

Det blev rester till middag och sedan har jag sett på Homeland som jag spelade in tidigare i veckan. Nu blir det att dricka lite te och chilla i soffan tills det är dags att åka till jobbet!!

Det känns helt ok att jobba 2 nätter men jag ska också vara ärlig och säga att jag längtar tills jag kommer hem imorgon bitti och endast har 1 natt kvar att jobba!!

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards