anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 19 november 2013

Av anaby - 19 november 2013 18:30

Idag var jag seg på fm....det var regn ute och igår bestämde jag mig för att inte rida om det regnade. Bättre att vänta någon dag och göra lite annat jobb nere i stallet istället  

T fick sin mat först och sedan gick jag in för att packa hösäckar. Började med 1 hösäck som T fick inne i vindskyddet. Sedan var han nöjd och stog och åt  Och jag kunde fortsätta packa fler säckar. Det kändes inte riktigt lönt att fylla på stora höhäcken idag i regnet så jag avvaktar tills imorgon istället. Har allafall packat 5 hösäckar och rivit ut resten av höbalen. Uppskattningsvis är det ca 5 säckar kvar att packa innan balen är slut och det är dags att rulla in en ny!!

När höet var packat mockade jag och sedan var det bara att ta säcken med elband och gå ner till utbyggnaden till vinterhagen och sätta igång och lägga ut elband. Jag började med den översta breda och tog sedan allt eftersom. Jag har satt 3 elband. Det tog ca 1 timme att bli klar med allt och då gick jag även runt och slog ner vissa av stolparna...så att de sitter bra  Tur att jag hade pannlampan med mig för på slutet behövdes den!!



Hittade några gamla bilder på hagen från förra hösten. Tar nya imorgon!!

   

Det ser ungefär likadant ut nu men är ingen frost på marken då det har regnat.


   

Hittade en bild på mina "trådrullar" och en ihopfälld "hjälpreda" också som jag rullar upp sommarens elband på Tripp, trapp och trull  Hi hi!!



Och sist men inte minst blev det dags att sanera nedanför stora höhäcken. T äter ju tvvärr inte höet när det är blött. Det gick ganska fort idag och få ordning på det  

Det kändes skönt att ha pannlampan när jag gick hem då det just nu är becksvart ute. Det går ju att gå hem men risken att man snubblar är ju tyvärr stor  Så pannlampan ser jag som "en livförsäkring" till det kommer snö och blir ljusare ute  

Eftersom det regnade idag passade jag på att hämta spettet och sätta ner min "snö-mätare" i marken  Bild kommer imorgon! Det var så mörkt när jag höll på under em.

Började fixa med middagen och sedan har mamma och min moster varit och hämtat grejer från garaget. Nu är det betydligt mindre grejer kvar  Jag och mamma har även plockat undan hela och vettiga grejer som vi ska åka iväg med på en Loppis nästa gång jag blir långledig. Det känns lite hemskt att slänga hela och i vissa fall oanvända grejer!! Då känns det bättre att ge det till ett ställe där de kan sälja det vidare  

Nu ska vi snart gå ner och packa in i bilen och åka på den mindre Återvinningen och slänga kartonger, konserver, tidningar, glas, mjölkförpackningar osv. Sedan ska jag ta en lång varm dusch!! Ser framemot det otroligt mycket  Det känns som om det blir en bra kväll i kväll!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Av anaby - 19 november 2013 11:59

Idag är det regn på schemat här uppe i Norr!! Bestämde mig igår för att det blir vila för T om det regnar idag. Ska vara uppehåll onsdag, torsdag och fredag så då rider jag då istället  Ska se om det regnar lite mindre på en stund så att jag kan få upp elbandet till utbyggnaden av vinterhagen. Hade varit skönt att kunna fixa det idag!!

Har tänkt fortsätta röja i mitt "nattsovrum" idag. Blev lite igår men det behövs mer. Har bla MÅNGA VHS-band som ska bort. Jag ska i första hand rensa ut alla band som jag har spelat in själv...kan röra sig om ca 400 band  De som är köpta kommer jag att vänta med till sommaren. Har vissa band som jag inte har hunnit se än. Vi har fortfarande kvar 1 VHS-spelare som funkar. Måste också få tid till att föra över alla träningar och tävlingar från 90-talet på mina tävlingshästar!! Sånt som man mer än gärna vill ha kvar!!! Det blir att fixa det under helgen  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards