anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Utbyggnaden till vinterhagen är klar!! Tjooohhooo!!!

Av anaby - 19 november 2013 18:30

Idag var jag seg på fm....det var regn ute och igår bestämde jag mig för att inte rida om det regnade. Bättre att vänta någon dag och göra lite annat jobb nere i stallet istället  

T fick sin mat först och sedan gick jag in för att packa hösäckar. Började med 1 hösäck som T fick inne i vindskyddet. Sedan var han nöjd och stog och åt  Och jag kunde fortsätta packa fler säckar. Det kändes inte riktigt lönt att fylla på stora höhäcken idag i regnet så jag avvaktar tills imorgon istället. Har allafall packat 5 hösäckar och rivit ut resten av höbalen. Uppskattningsvis är det ca 5 säckar kvar att packa innan balen är slut och det är dags att rulla in en ny!!

När höet var packat mockade jag och sedan var det bara att ta säcken med elband och gå ner till utbyggnaden till vinterhagen och sätta igång och lägga ut elband. Jag började med den översta breda och tog sedan allt eftersom. Jag har satt 3 elband. Det tog ca 1 timme att bli klar med allt och då gick jag även runt och slog ner vissa av stolparna...så att de sitter bra  Tur att jag hade pannlampan med mig för på slutet behövdes den!!



Hittade några gamla bilder på hagen från förra hösten. Tar nya imorgon!!

   

Det ser ungefär likadant ut nu men är ingen frost på marken då det har regnat.


   

Hittade en bild på mina "trådrullar" och en ihopfälld "hjälpreda" också som jag rullar upp sommarens elband på Tripp, trapp och trull  Hi hi!!



Och sist men inte minst blev det dags att sanera nedanför stora höhäcken. T äter ju tvvärr inte höet när det är blött. Det gick ganska fort idag och få ordning på det  

Det kändes skönt att ha pannlampan när jag gick hem då det just nu är becksvart ute. Det går ju att gå hem men risken att man snubblar är ju tyvärr stor  Så pannlampan ser jag som "en livförsäkring" till det kommer snö och blir ljusare ute  

Eftersom det regnade idag passade jag på att hämta spettet och sätta ner min "snö-mätare" i marken  Bild kommer imorgon! Det var så mörkt när jag höll på under em.

Började fixa med middagen och sedan har mamma och min moster varit och hämtat grejer från garaget. Nu är det betydligt mindre grejer kvar  Jag och mamma har även plockat undan hela och vettiga grejer som vi ska åka iväg med på en Loppis nästa gång jag blir långledig. Det känns lite hemskt att slänga hela och i vissa fall oanvända grejer!! Då känns det bättre att ge det till ett ställe där de kan sälja det vidare  

Nu ska vi snart gå ner och packa in i bilen och åka på den mindre Återvinningen och slänga kartonger, konserver, tidningar, glas, mjölkförpackningar osv. Sedan ska jag ta en lång varm dusch!! Ser framemot det otroligt mycket  Det känns som om det blir en bra kväll i kväll!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards