anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Härlig ridtur på lugn häst:D

Av anaby - 22 november 2013 16:38

Jag tog det lite lugnt på fm som vanligt. Kroppen behöver lite lugn och ro för att komma igång och jag är otroligt tacksam att jag jobbar natt och har dessa ledig dagar så att jag faktiskt har möjlighet att både ta igen mig men även rida och vara i stallet och sedan jobba på lite hemma...när jag känner att kroppen orkar med  

Jag har kurerat kroppen med Nypon och värktabletter och idag när jag vaknade så kändes det helt ok   Lite stel och lite värk fortfarande men STOR skillnad  

Jag gick ner till stallet för att rida och då sken faktiskt solen lite!! HÄRLIGT!!!

Idag kändes T lugn redan från början   Bådade gott tänkte jag  

Började som vanligt att trava vid växthusbacken och idag blev det ingen tvärnit vid det fallna trädet utan vi travade lugnt förbi   Gjorde halt vid "bordet" och gjorde en framdelsvändning och sedan blev det trav hemåt igen!! T började fjanta lite för något ute på udden men jag har märkt att om jag ställer honom åt motsatt håll i det här fallet åt vänster så "bryter" jag beteendet och han börjar slappna av efter bara några meter. Oftast funkar det här sättet bra förutom om han är väldigt stressad...då måste vi vara helt förbi innan han slappnar av igen. Men till 95 % funkar det och det känns jättebra  Saktade av och skrittade nerför backen och sedan trav igen hemåt. Nu blev det nedsittning och jag behövde i bara sitta till lite så fick jag gensvar på en gång  Eller så var han hela ridturen!! Bara en lätt hand och små hjälper och gensvar direkt  Det kändes som om allt jag jobbat och traglat med under veckan nu äntligen gav resultat  Det blev den kortare svängen idag och det kändes som om T var helt nöjd med den  Det blev mycket beröm och hästgodis när vi gjorde halt  

Skrittade sedan hemåt!!


 

Till höger syns "grannen i det röda huset" som jag alltid rider förbi när jag är ute och rider. Så nu vet ni hur det huset ser ut och hur vägen går förbi  Väldigt onödigt vetande  

Väl hemma i vindskyddet blev det mat, magneter och gröngröt för T. Jag mockade, fyllde på nytt vatten och krattade upp höet som låg nedanför stora höhäcken. Sedan var det bara att gå in och packa hösäckar. Det blev nästan 7 höshäckar så det blir inte att rulla in någon höbal imorgon. Jag rymmer inte den i och med alla hö och halmsäckar som står i höutrymmet just nu  Men höet räcker uppskattningsvis tills på onsdag. Och det var ok för pappa att rulla in den då istället  Vi kommer att köra bort dyngstacken imorgon allafall. För att få det gjort  

Nu har jag landat hemma och ska snart äta middag. Sedan blir det en lång varm dusch för mig och jag känner redan nu HUR mycket jag längtar till dess  Vi får se vad som händer här hemma sedan!! Har inga planer utan det blir som det blir....så att säga. Kan blir en lugn kväll men kan blir lite jobb nere i källaren också  

Ha en fortsatt superduperjättetrevlig och bra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards