anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 27 november 2013

Vilken dag jag har haft idag!!!

Av anaby - 27 november 2013 16:34

Imorse när jag köra hem från jobbet var det mörkt, ruggigt och regnade  Måttligt inspirerande att rida men jag hade ju bestämt mig för att rida så det var bara att "ta tjuren vid hornen" och byta till ridkläder och ta bilen ner till stallet. Gjorde iordning T på en gång och begav mig ut medans det forfarande var mörkt ute.

Vi mötte INTE många idag på vägen  En bil och en cyklist...men det var allt  Jag red den kortare svängen idag...dels var det hårt i marken och sedan var det isskorpa på väglaget. Men T har ju 4 broddar så jag travade faktiskt till kyrkan och tillbaka utan problem  Han kändes väldigt fin idag   Så beslutet jag tog att rida honom i måndags när jag vaknade känns mer och mer rätt  Skrittade av i halvmörker och ju närmare hem vi kom blev det ljusare och ljusare och till slut gick det att ta någon bild på ridturen  

 

Det kändes ungefär som "Endast Anna & T är vaken" imorse  

T fick mat, magneter och gröngröt. Egentligen hade jag "bara" tänkt rida men efter ridturen kom ju adrenalinet och endorfinet igång så det var det lika bra att göra "klart allt i stallet" på en gång  


 

Jag har en duktig häst som VET vart man SKA bajsa...för att underlätta mockningen för matte  


 

Så här isigt är det utanför hagen!! Är väldigt tacksam att jag har broddar på T även fast snön inte har kommit än!!

När klockan var 09.20 landade jag hemma och tänkte hålla mig vaken till kl.10.00 då min veterinär brukar ringa senast då för att meddela om han kommer den dagen. Kände att jag inte riktigt vågade lägga mig för att sova OM jag skulle somna i hårt och inte höra mobilen ringa!!! Idag hade jag tur...kl. 09.30 ringde han för att höra om han kunde komma ut kl.11.00?? Perfekt!! Då behövde jag bara hålla mig vaken i 1 timme innan jag kunde åka ner till stallet för att börja flytta på kaninen och ta in T  

Idag fick T både influensa och stelkrampsvaccin. Och sedan blev det att raspa tänderna. Vi har ända sedan han flyttat till mig gett honom lugnande i samband med tandraspning då det känns säkrare för både honom och oss. Även idag funkade det jättebra  T blev ju trött efteråt...och fick stå inne i boxen medans jag åkte hem för att sova några timmar  Det kändes välbehövligt!! Men vem har sagt att hästtjejer är som andra?? Nej, då skulle vi nog inte hålla på med hästar  Något annorlunda måste man nog vara för att hålla ett sånt här intresse levande i så många år  Det blev allafall 2 timmars sömn och jag sov verkligen som en klubbad säl   

Sedan tog jag bilen ner för att ta ut T och gissa vem som var sur som ättika av att ha behövt stå inne i drygt 4 timmar?? Japp!! En viss mörkbrun "Herre"   Och desto gladare att komma ut i hage och vindskydd igen  Men himmel vad det blåser ute!! STORMVARNING!!! Är både glad och tacksam i efterhand att jag tog beslutet att rida direkt efter jobbet även om det kändes tungt just då  

Flyttade över kaninen till boxen igen så att hon också blev glad  Vad gör man inte för sina djur!!

Sedan tog jag bilen hem. Idag har jag varit lat och kört bil ner till stallet. Orken till att gå är så minimal som den kan bli efter 3 nätters jobb. Och jag är så otroligt nöjd att den här dagen har flutit på så bra som den har gjort  

Trött är jag men samtidigt känner jag mig betydligt piggare än jag trodde att jag skulle vara!! Men kvällen är ju inte över än  Gissar att jag kommer att somna under Bonde söker fru eller något liknande  

Tja, det lär ju visa sig!!

Imorgon är en ny dag med nya möjligheter!!

Förhoppningsvis orkar jag med att åka iväg och handla lite till mig själv och djuren under dagen innan jag ska rida. Och sedan blir det en ridtur, rulla in en höbal och fortsätta röja nere i källaren.

Skönt att man aldrig blir sysslolös  

Nej, nu har jag svamlat klart för idag!!!

Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards