anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 december 2013

Ridit och nu "bara" 3 nätter kvar att jobba i veckan :D

Av anaby - 5 december 2013 16:18

Jag sov ju inte många timmar förra natten pga kursen med jobbet. Nu sov jag betydligt längre och hårdare inatt kan jag säga!! Vilken skillnad det blir på hur man både känner sig i "kropp & knopp"   

Idag har jag ringt till Umåker och bokat lokal till det stundande Medlemsmötet som Svenska Ridtravarföreningen Distrikt Västerbotten ska ha på måndag  Ska hämta nyckeln och få lite info om lokalen på måndag vid lunchtid. Blir fina fisken!!!

Sedan jag skickat mail och meddelande på FB och ringt till Hovisen och lämnat meddelande. Det är ju supersmidigt att kunna maila och skicka meddelande på FB!! Då svara folk NÄR de har tid och möjlighet och man slipper ringa och störa i tid och otid  Ändå får de info om VAD som gäller!!! SUPERBRA!!!

Sedan blev det dags att svida om kläder och gå ner till stallet för att rida T. Det här mötte mig när jag kom ner!!


 

Det verkar har snöat några cm under fm och lunchtid för T hade istappar i pälsen??? Det var inte lätt att få bort även fast jag använda Magic Brush!!! Satt som bara den precis där sadeln skulle ligga  Men till slut så!!

Det blev den längre rundan idag så vi fortsatte att trava nedanför kyrkan. T kändes skaplig även om han låg på en del i handen. Även när jag vände och travade hemåt hemvägen kändes han helt ok och reglerbar   

I ärlighetens namn ska jag tillägga att han kändes PIGG...men det är ju svårt att rida nu med det här hårda underlaget...tyvärr  Jag gör ändå en kompromiss och travar vid varje ridtur så att han INTE ska bli alldelens galen och flippa ur i hagen på det knöliga underlaget!! Man får ju välja hur man vill göra...

När vi sedan kom till sista travsträckan och jag skulle sitta ner var det tjafs och stök och bök  

Fick ta tag i honom några ggr för att få respons och sedan ta små förhållningar och använda rösten för att få honom att samarbeta  Steget är det inget fel på ....bara en aning överpigg häst att rida  

Kände så att nu var det dags att träna LYDNAD!!! Skrittade av honom och började med att ta i tygeln för att göra halt då det INTE funkade med rösten....men det tog bara några försök så var T "med på noterna" och gjorde halt för rösten istället för handen  Och bara några 100 meter så slappnade han av och kändes lugn igen  


 

Lite mer snö men bara några cm...det är fortfarande väldigt lite för att vara här uppe i Norr!!!

Kände mig nöjd med ridturen när vi kom hem till vindskyddet igen  

Nu blir det vila fram till söndag då jag jobbar 3 nätter. Inte roligt men vad ska man göra...jag behöver ta det lugnt när jag har jobbat. Men i och med att jag har ridit idag blir det "bara" 2 vilodagar för T och det är betydligt bättre med 2 motför 3   

T fick mat, magneter och gröngröt. Jag trampade ner hö och började sedan att mocka hagen medans det var ljust. T har en hög i ena hörnet där han har bajsat några högar. Bäst att ta bort dem idag när jag var någorlunda pigg och rask...motför imorgon när jag kommer att vara halvdöd när jag vaknar på em 

Mockade vindskyddet och la in 1 halmsäck  Nu klarar sig allt tills på söndag/måndag när jag är ledig igen!!

När allt kring T var påfyllt och klart gick jag och sanerade bort snön från elbanden på utbyggnaden av vinterhagen. Lika bra att få det gjort idag...imorgon är jag tröttare och blir det mer snö under helgen blir det jobbigare och jobbigare att ta bort snön  Av med magneter och lite mys innan jag gick hem.

Nu blir det dusch, middag och sedan är det jobb hela helgen. Eller 3 nätter...torsdag, fredag och lördag. Kan säga att det känns jätteskönt att "gå av" på söndagmorgon och ha 1 halv helgdag ledig    Det gör mycket för det mentala kan jag säga!!!

Nej, nu måste jag skynda mig och hoppa in i duschen och sedan börja med middagen!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards