anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 december 2013

Lite info från medlemsmötet ikväll!!!

Av anaby - 9 december 2013 23:25

Då har vi haft vårt informativa medlemsmöte i Svenska Ridtravarföreningen Distrikt Västerbotten!! Stort tack till alla som hjälpte till med mötet och alla som kom för att lyssna    I slutändan blev det ganska många ca 15 st    Yvonne informerade oss i Centrerad ridning och vi fick göra några små övningar som var lite kluriga för att "känna av kroppen". Väldigt intressant!!! Anna-Lena informerade om Svealand försäkringar och att hon är tillgänglig som instruktör i både hoppning och dressyr. Superbra!!! Tia visade massor av utrustning i Monté och informerade om hur det funkar!! En gren som jag själv visste väldigt lite om tidigare så det var intressant information för en lekman. Therese informerade oss om Beridet Bågskytte och jag tror att alla satt som ljus för att lyssna på denna annorlunda gren. Tror att många av oss kan tänka sig att "prova på" detta framöver...även om vi inte kan skjuta pilbåge utan bara rida    Och Linnea informerade om Travskolan och deras aktiviteter. Vi fikade också...så klart    Sedan blev det diskussioner om hur vi ska gå vidare i vår Förening och vilka aktiviteter som ska prioriteras framöver. Det känns som om vi har lite mer "koll på läget" nu och nu blir det att "ladda om" för nästa informativa Medlemsmöte i slutet på januari!! Hoppas att fler kan komma och lyssna då!! Det är ju ingen sak att ha möten när det är så otroligt snälla människor inom Föreningen som hjälper till med allt runt omkring    Ni är guld värda tjejer!!!

 

Fika så klart!!

 

 

Diskussioner kring borden   

 

 

Pilbågar och pilar som används vid Beridet Bågskytte.

 

Här får vi information om de olika pilbågarna.

 

    

Förevisning om hur man spänner bågen så att säga.

 

 

En lite annorlunda pil som ska gå saktare i luften tillbaka med plast istället för fjädrar.

 

Mvh anaby   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards