anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 december 2013

Hektisk dag!!!

Av anaby - 9 december 2013 23:35

Steg upp och ringde till Umåker för att höra om jag kunde hämta nyckeln till Lokalen vi ska ha möte i under kvällen efter lunch. Det skulle gå bra  Åt frukost och sedan var det bara att sätta sig i bilen och åka på möte med chefen...Medarbetassamtal heter det. Det tog ca 1,5 timmar. Sedan vidare till Umåker och in på Travshoppen en sväng medans jag väntade på att lunchen skulle vara över  Fick nyckeln och info om vart städgrejerna var.

Hem för att byta kläder och gå ner till stallet för att  rida på T. Gissade på att han skulle vara en aning vild idag eftersom han vilat i 3 dagar när jag jobbat under helgen Det blev lite bocksprång och bakutsparkar medans vi skrittade fram. När vi sedan börjde trava "höll han sig i skinnet" tills vi skulle sakta av till skritt då kom det ett litet "utbrott och rodeosanfall" för att sedan "gilla läget" igen och hålla sig i skinnet när vi började trava igen  Tur för mig att det GÅR att trava lite på vägen annars hade jag haft en HELGALEN häst  Det gick fortare för honom att stanna för rösten idag när vi skrittade hemåt  Blir den längre turen imorgon känner jag!!!

Hem för att ge T mat, magneter och gröngröt. Medans jag mockade, fyllt på vatten och hö. Sedan gick jag hem för att äta middag.  Hann med att sitta en stund och smälta maten innan det var dagas att åka iväg!!!

Det blev ett lyckat möte då det blev bättre uppslutning än räknat!! Vi var nog ca 15 st sammanlagt    

Se separat inlägg och bilder från mötet. 

Vi var några som hjälptes åt att städa och imorgon när jag vaknar åker jag och lämnar nyckeln. Jag summerar att mötet var helt ok och jag är nöjd med kvällen 

Har nu landat hemma och ska snart hoppa i bädden för att sova!! Kommer nog att somna ovaggad skulle jag tro då dagen har varit hektisk och lång  

Men imorgon är en ny dag med nya möjligheter  

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

10 december 2013 09:37

Verkligen en full rulle dag. :) Hoppas du hinner ta det lite lugnt idag då. :)
Kram!!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

20 december 2013 20:42

Jo, ibland blir det lite hektiskt men då brukar dagen därpå oftast bli lite lugnare;) Hi hi!!

Kram Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards