anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 17 december 2013

Ikväll har jag beställt nypon, gröngröt och Maskkontroll x 2 till T:)

Av anaby - 17 december 2013 22:16

Japp!! Ikväll har jag gjort några beställningar till T....nypon, gröngröt och Maskkontroller x 2. Nu undrar ni varför jag har beställt nypon när jag har torkat och malt egna?? Jag vet ju tyvärr inte hur bra effekt de har utan kommer att prova den "hemmagjorda" nu f.r.o.m nästa vecka. Men om det INTE funkar så har jag en beställning med Nypon som funkar. Och funkar det så är det ju bra då får de beställda nyponen användas när det tar slut  Ska ju även se hur de "hemmagjorda" nyponen funkar på mig själv! Bra utvärdering som att säga  


 

Beställda nypon. Mitt nypon till vänster och T:s till höger.


 

"Hemgjorda" nypon   Utvärdering kommer!!


Sedan har jag beställt 2 burkar med Gröngröt från Aloyse. Det har funkat väldigt bra till T:s bakhaser och knän. Kan säga att han har ALLTID haft en vätskefyllnad i sina bägge haser ända sedan jag fick hem honom. Han har ALDRIG varit halt för detta men man blir ju så klart orolig när folk påpekar det med jämna mellanrum  Sedan jag har börjat använda Gröngröt efter varje ridtur har vätskefyllnaden försvunnit på ena hasen och är "nästan" borta på den andra  Så visst gör det verkan!!!


 

Nu klarar vi oss fram till sommaren!! Tanken är att endast använda Gröngröten sedan när underlaget blir bättre till de längre ridturerna någon gång i veckan. Men eftersom det har varit så hårt underlag nu vill jag verkligen "hjälpa" min hästs återhämtning på alla sätt jag bara kan. Det är ju en STOR och TUNG häst och det är också därför jag använder magnettäcket och magnetpaddarna på honom. Magneterna har funkat bra på honom ända sedan 2008. Så det är någonting jag kommer att fortsätta med länge till  Min veterinär har t.o.m sagt till mig att fortsätta med magneterna då de påverkar T så positivt  


 

Magnettäcke, nackmagnet och magnetpaddar +fleecelindor på alla 4 ben.


 

Magnetpaddar!!!

Det är självklart INTE alla hästar som svarar på magneter. Men min häst gör det väldigt bra  Och det gäller även mig själv. Jag har också använt magneter sedan 2008 och det får min nacke och skulderbladen att slappna av när jag är som mest spänd  



Magnetplattan jag brukar använda. Detta är 2 st ...fram och baksidan!!! Har en hemma och en med mig till jobbet. Så att jag ALLTID har en på var ställe  


   


Den sidan som man lägger på huden så att säga.


Sedan har jag beställt Maskkontroll x 2. Så att det blir att skicka iväg bajs 1 gång på våren och 1 gång på hösten. De har lågsäsong nu så det är lite billigare än vanligt under vintern  Jag har även beställt odling på Blodmask vid förekomst av det. Är det ingen blodmask blir det ingen odling men vid förekomst av Blodmask kollar nogrant och då får man också veta OM man behöver avmaska pga för mycket Blodmask eller inte. Det blir nog jättebra det där  

Mvh anaby  

 
 
Anna

Anna

18 december 2013 14:06

Var beställer du dina nypon? funderar på att ge till stealin:)

Jag har låst gamla bloggen och startat denna istället,vill du ha lösen till gamla där jag kommer skriva lite mer privat då och då så bara mejla:)

http://stealinxx.blogg.se

anaby

20 december 2013 20:40

Jag har beställt från Örtagården Salsta. www.ortagardensalsta.se

De har snabb leverans. Första gången betalar man i förskott men sedan har jag fått en faktura och 10 dagars betalning. Jag beställer skal till T och pulver till mig själv:) Är jättenöjd!!!

Ok, är därför jag inte kommer in på den numera. Ska kolla in på den nya:D Jag hör av mig via mail om lösenord:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards