anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 21 september 2014

Av anaby - 21 september 2014 18:09

Japp!! Nu är vi hemma igen eller har varit hemma i några timmar rättare sagt!!


Fredagen var lite jobbig...tyvärr!! När vi hunnit halvvägs så blev vi stående pga av en allvarlig bilolycka   Vi fick stå och vänta i nästan 2 timmar...med rejäl bilkö både framför och bakom!


   

I vårt körfält var det helstopp!! Medans det körde både personbilar, polisbilar och bärgningsbilar i andra körfältet. När vi sedan började röra på oss och körde förbi "olycksbilen" och fick se den insåg jag att det var VÄLDIGT allvarligt för det var i princip "bara skrot" kvar av bilen  Då blev det jobbigt att köra kan jag säga....mentalt!! Hade 15 mil kvar att köra innan vi var framme så jag valde strategiskt att lägga mig bakom 2 lastbilar och ha 1 lastbil bakom mig. Mycket pga att jag ville slippa dessa farliga omkörningar som MÅNGA bilar tyvärr gör idag. Nu blev jag lite inkapslad mellan lastbilarna och då bilarna kör om i andra filen den högra behövde jag INTE ha dem upp i mig ...det kändes både tryggt och bra  Sedan fick jag köra "ensam" utan lastbilar de sista 5 milen...men det gick också bra!! Hade egentligen behövt tanka bilen innan vi kom fram till svärmor och svärfar men jag kände att OM jag stiger ut bilen kommer jag inte att orka eller vilka kliva in igen...var så otroligt mentalt slut så det var läskigt  Henrik behövde handla på ICA så jag satt kvar i bilen ...av utmattning!! Kan säga att det var rejält skönt att komma fram 2 timmar för sent och få middag  Bara att kliva ur bilen och få låsa dörren och slippa se den till nästa dag...kändes otroligt skönt!!!!

Jag sov som en sten under natten och vaknade betydligt stabilare och framför allt piggare  Efter frukost åkte jag och Henrik in till stan...jo, jag tankade på vägen dit....för att stanna på Teknikmagazinet först och sedan blev det Dollarestore innan vi landade i Birsta för att gå på Hööks, Rusta och IKEA. Jag har faktiskt INTE köpt någonting på Hööks!! Henrik blev rejält chockade och kallade det för "århundradets chock" att jag gick tomhänt därifrån  Jag ville mest bara se VAD de hade där inne och var inte ute efter något speciellt så då blev det inget köp  

Jag har istället handlat till "mig själv" och till hemmet. Har lite pyssel här hemma att göra under veckan så det känns bra   Efter en heldag med shoppning åkte vi hem till svärmor och svärfar igen för att äta middag!!

Jag sov ännu bättre 2:a natten!! Och idag åkte vi hem vid 12.00-tiden Jag ska jobba inatt och ville hinna hem i vettig tid för att ge T kortisonsprutan, fixa nere i stallet, äta middag, dusch och packa upp. Och förhoppningsvis hinna med att ta igen mig lite också innan det är dags att åka till jobbet!!

Vi var hemma ca 16.30 och åkte iväg ner till stallet i princip direkt och möttes av det här:


               

Jag VET inte om jag ska skratta eller gråta längre?? Upplever att utslagen och knölarna är fler men mindre. De var större och hade flytit ut mer i fredags....men en som han har vid sadelgjordsläget vid benet ser INTE rolig ut alls  Han är jättepigg, vaken och nöjd och glad  Även fast han ser ut som han gör och det måste klia enormt mycket!!

Det gick jättebra att ge honom sprutan  Han stog som ett ljus inne i boxen medans Henrik höll i och jag sprutade honom  Älskar verkligen min häst idag  Passade på att mocka och trampa ner hö i höhäcken. T har ätit MYCKET hö sedan fredag...det är jättebra  Då låter han allt annat gräs vara!!

Ögat ser riktigt bra ut!! Det var INTE värre än det var i fredags. Men jag har ändå tvättat och smort in det idag eftersom det var det jag kom överens om med min veterinär att jag skulle göra. Vi ska ta en till behandling på 14 dagar med tvättning och smörjning x 2. Sedan hoppas vi att det ska vara bra!!

Nu hoppas jag att utslagen och knölarna ser bättre ut imorgonbitti när jag kommer hem från jobbet!! Annars vet jag INTE vad jag gör? Sätter mig och grinar i ett hörn förmodligen  Börjar känna mig lite maktlös med dessa nässelutslag nu känner jag ....när man inte ser att det blir bättre trots behandling blir jag lite rädd!! Om jag ska var ärlig!! Men nu måste jag vänta tills imorgon och SE hur det ser ut då!!


Nu ska jag äta middag och ta mig en dusch innan jag åker iväg till jobbet!! Ska bara jobba 1 natt så det känns helt ok att jobba!! Oroar mig mer för T just nu än att jag ska jobba....

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll och chilla lugnt gott folk!
Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards