anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 17 oktober 2014

Av anaby - 17 oktober 2014 19:30

Åkte iväg till Granngården ganska omgående efter jag stigit upp på em för att köpa torvmix och spån till söndagen när jag ska rulla i och öppna en halmbal i vindskyddet  Sedan packade jag in Termobaren, blomlådan och lite annat i bilen och åkte ner för att installera det i vindskyddet.


 


Blomlådan på plats!! Bara att skruva fast den i vindskyddet nu  Skruvdragaren är min bästa vän idag  


 


Termobaren "nästan" på plats...allafall bredvid.


 


Allt ihopskruvat och Termobaren på plats i blomlådan. Bara vattnet som fattas nu då  Elkablen ligger UNDER blomlådan och går sedan under de brädorna som är fastskrivade på vänster sida mot väggen. Så att T INTE ska komma åt dem med sin klåfingriga mule  Blir inte något bra då!!




Första gången i höst som jag hämtar vatten i dunkar och skottkärra!! Nu har vintern börjat!!


 

Påfylld och klar  Alltid lika skönt när Termobaren är på plats  

  Sedan har jag skruvat bort lite grejer från vindskyddet med hjälp av skruvdragaren och även skruvat fast en bräda med skruvar istället för med spikar. T står nämligen och kliar sig mot en och samma bräda och då trycker han ut spikarna så brädan blir lös...inte så bra!! Så nu har jag provat skruva fast brädan på 3 ställen. Får se om det funkar bättre!! Återkommer om det!!

Då var det dags att brodda på 2 broddar på varje hov. Nu när det är -grader och frost på natten blir det ganska halkigt på gräset och jag vill under inga omständigheter ha en häst som sträckt sig pga att han halkat  Det räcker med 1 månads vila pga utslagen för oss!! Nu vill vi komma igång med ridningen igen!!

T är ju verkligen hur snäll som helst  Står stilla helt lös med grimma och grimskaftet runt halsen medans jag broddar på och är klar  Tog ca 10 min att brodda idag. Allt gick smidigt och broddhålen var inte så nötta som tur var  Ibland har man tur!!

 

 Tog med mig 3 olika verktyg ut för att se vilken som passade bäst idag. Jag måste ändå säga att jag mest använder den "gamla" rostiga och billiga till höger trots att jag köpte en ny med spärrskaft förra året på Biltema  


 

Skorna ser helt ok ut efter 5 veckor!! Ska kolla när det blir lämpligt att sko och ringa Hovis om en tid framöver  

Då var det bara att packa in vattenslangarna i bilen. Inte det lättaste när de var stelfrusan och oformliga så att säga  Tur att jag har en stor bil och att jag hade tur att ingen av slangarna gick av idag!!


 

Lastade av torvmix och spån inne i stallet innan jag åkte hem. Nu ligger bägge vattenslangarna nere i pannrummet för att tina upp och tömmas på vatten. Ska rulla ihop dem imorgon när jag vaknar på em. Mer blev det inte gjort idag!! Men allt som allt tog det 2,5 timmar i stallet idag och det räckte tycker jag  Känns otroligt skönt att jag både har installerat Termobaren och broddat på T  Imorgon ska jag "bara" rida när jag stiger upp på em efter jag jobbat natt och sovit...blir fina fisken och rena rama semestern om man jämför med idag  

Middagen är intagen och nu ska jag packa matsäcken till jobbet och sedan chilla framför TV tills det är dags att åka iväg och jobba igen!!

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll och chilla lugnt gott folk!
Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards