anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 11 november 2014

Fotografering, ridtur, Hovis och styrelsemöte ikväll:D

Av anaby - 11 november 2014 13:15

Ja, hur ska jag förklara min upplevelse med fotograferingen igår med min fd jobbarkompis Stig!!

FANTASTISKT OCH WOW 

Jag har hela mitt liv haft en konstig och skev kroppsuppfattning pga alla elaka kommentarer som jag har fått genom HELA MITT LIV!! Till slut blir det tyvärr så att "lögnen blir en sanning" och man tror verkligen att det är som folk säger...trots att det INTE är så i verkligheten! Det är otroligt jobbigt att ALDRIG vara nöjd med sig själv....varken utseendemässigt, kroppsmässigt eller viktmässigt....det tär något fruktansvärt på en att INTE vilja se sig själv i spegeln eller vilja träffa folk vissa dagar Mentalt är det "ett rent helvete" att alltid känns sig liten och misslyckad för att folk alltid ska klaga på en  Men eftersom jag den senaste tiden har gått igenom en hel del förändringar i mitt liv bestämde jag mig för att även "jobba på" att stärka min självkänsla och mitt självförtroende!!!

Det kändes som om det var dags att ta itu med det innan det blir för sent!!

Jag började med att låta min son fota mig ute under äppelträdet och de bilderna blev jag jättenöjd med  Det kändes bra att få se "en annan sida" av sig själv som jag INTE är van vid att se men ändå gillade och som andra ser Jag gissar att det här är någonting som jag kommer att få jobba med resten av mitt liv...ingenting som "går att reda ut" på en gång utan det kommer att ta tid! Men det känns bättre allt eftersom och för mig känns det fantastiskt att känna att jag också "har ett värde som människa" och INTE är sämre än någon annan  

Allafall så åkte jag iväg till Studion och Stig och var MER än nervös....klarade inte av att äta middag innan  

Hade tagit med mig 5 klädombyten uta-i-fall-att....hade ingen aning om vad jag skulle ta på mig  

Vi började med jeans och kavaj och sedan gick vi vidare till 3 olika klänningar  Först kändes det grymt stelt och obekvämt men sedan när det lossnade kändes det jättebra!! Jag hade väldigt både roligt och trevligt  Många skratt blev det och prat om gamla jobbatider och allt möjligt!! Jag fick se prov på några bilder direkt i studion och jag kan knappt fatta att det är jag!!! ÄR HELT CHOCKAD  

Det bästa med hela kvällen var att jag verkligen fick känna mig både snygg, vacker och sexig  

DET HAR JAG ALDRIG KÄNNT FÖRUT PÅ EN OCH SAMMA GÅNG!!!

När jag kom hem fick jag 2 provbilder via FB och de var otroligt fina!! Så klart började tårarna rinna men vilken härlig känsla att äntligen få vara "nöjd" med sig själv!! Synd bara att det har tagit mig 47 år att bli det  

Nu väntar jag med spänning på resten av bilderna och gissar att det kommer att bli omtumlande att titta på dem!!

Men längtar samtidigt....skulle nog säga att det känns som skräckblandad förtjusning!!

Den härligt braiga känslan jag hade igår mentalt sitter i idag och jag hoppas att den kommer att sitta i hela veckan!! Jag kommer att behöva det framöver  

Jag skulle vilja tipsa ALLA kvinnor att unna sig en studiofotografering för att få känna sig snygg, vacker och sexig för en kväll!! Det gör verkligen under för självkänslan och självförtroendet  Att få vara "fotomodell" för en kväll och komma bort från nuet och verkliga livet!!! WOW vilken upplevelse 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Idag tisdag var det bara att "komma tillbaka" till verkligheten igen  och stiga upp när väckarklockan ringde....gå ner till stallet och förbereda inför Hovisbesöket. Inte fy skam heller faktiskt   Nu har T fått vinterskor, 4 broddar runt om och snösulor!! Det blev "guldskor" med fasta broddar bak och "vanliga" vinterskor och broddar fram. 

LÅT VINTERN OCH SNÖN KOMMA FÖR VI ÄR FÖRBEREDDA NU  

Sedan blev det en uteritt för mig och T till kyrkan i regnet!!! Pigg och glad häst och lika nöjd matte  Mycket trav och det funkade bra!! Var inte så mycket folk ute på vägen idag heller men han är ändå så pass lugn i dagsläget att det går bra att trava förbi folk på vägen och han är lugn och fin  


   

Vägen är helt perfekt att rida på nu!!! Undrar hur länge??


Hade redan hunnit mocka medans jag väntade på Hovis så det som var kvar var att trampa ner höet och fylla på med nytt vatten i Termobaren  Härligt att det går fort i stallet vissa dagar  

Hem för att äta frunch och chilla lite innan alla "måsten" ska påbörjas  Det är tur att det är lika för alla!! Hi hi!!

Ikväll blir det styrelsemöte med Distrikt Västerbotten. Det första på länge!!

Nej, dags att sätta igång med alla "måsten" innan det blir kväll!!

Ha en fortsatt jättebra tisdag och chilla lugnt gott folk!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards