anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 november 2014

Ridtur och nu Road-trip till Ö-vik:D

Av anaby - 12 november 2014 14:05

Idag blev det sovmorgon och sedan var det bara att gå ner till stallet för att rida på T. Han har satt mitt tålamod på prov rejält idag  Någon gång per år kastar han sig undan precis som man ska ta på honom grimman....och kan hålla på ett tag. Jag brukar inte bry mig så där jättemycket utan ignorera honom och göra annat istället  

Så idag kastade han sig undan 3 ggr och då ignorerade jag honom och gick iväg för att mocka. Efter det var klart provade jag ingen och samma sak....han kastade sig iväg 3 ggr. Jag blev less och ignorerade honom igen då jag vill att han ska komma till mig!! Började istället att fylla på hö i höhäckarna 3 + 1 säck. Packade 4 st nya säckar med hö också så att det finns klart efter helgen.  När jag var klar med det stog han "giv akt" och gnäggade och väntade tills jag tagit på grimman  UPPDRAG SLUTFÖRT!!!

Idag var tyvärr -grader och hårt i marken men jag har ändå travat för T ska vila hela helgen. Så det blir samma sak imorgon...trav som vanligt för att han inte ska vara helt galen på måndag när jag ska rida igen. Nu är det bara att hoppas att snön kommer inom en snar framtid!!

Ridturen idag gick bra  Det var bara vid ett tillfälle som jag "hängde löst" så att säga  Vi kom och travade och det blev tvärnit vid en trädstock vid sidan av vägen  T kastade sig runt och jag blev irriterad och gick på med skänkeln och då blev det ett stort bakutsprång....ajabaja matte....men jag är ju av det envisare slaget så jag ger mig inte i första hand   Vi kom på "rätt köl" igen och resten av ridturen gick fina fisken  


 


Älvutsikt   



Nästan hemma igen   


   


Idag kände jag mig som "Anna 12 år" med mitt rosa ponnyinfluerade schabrak med brodyr Men jag kan också känna att det är ganska härligt att få känna sig ungdomlig också  


 

Visst är det fin brodyr?

Eftersom allt redan var klart innan ridturen var det bara att fylla på vatten och ge mat och sedan gick jag hem för att ta mig en dusch!!! Nu blir det en road-trip till Ö-vik där jag ska träffa Mittsvenska Ridtravarföreningen och diskutera ett ev. samarbete i framtiden  Ska både bli spännande och kul att träffa dem  

Bäst att lägga på en rem!!
Ha en fortsatt jättebra onsdag och chilla lugnt gott folk!!
Mvh anaby  


 
 
Oslofru

Oslofru

13 november 2014 10:00

Vilken fin häst du har :)

http://www.oslofru.com

anaby

14 november 2014 14:41

Tusen tack!! Han är en pärla:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Fia

Fia

14 november 2014 14:15

Tack för din kommentar :) Ja man blir så evinnerligt trött på människor som ser allt svart eller vitt istället för att tänka på individen.

Btw jag dog när jag såg din sadel ....den ser magiskt skön ut :=)

Ha en fortsatt fin fredag

http://fiajungdalen.blogg.se

anaby

14 november 2014 14:40

Ingen orsak!! Jo, man måste ju se till individen och inte stirra sig blind på att ALLA hästar kan si eller så!! Jag blir så matt & trött så såna människor :(

Det är en Sensation Ride G4 och helt underbar att rida i!! HELT FANTASTISK SADEL!! En bomlös dressyrsadel som man får tävla med :D Jag rider alltid i den varse jag rider ut eller rider i paddocken. Bara synd att man inte kan hoppa med den!! Numera kan jag knappt rida i min hoppsadel:S

Ha en jättebra fortsatt vecka och helg!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards