anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 22 december 2014

Söndag

Av anaby - 22 december 2014 19:52

Igår eller på söndag...var jag och mamma och handlade. Både mat och annat. Jag var bla in på Hööks för att köpa nya framskor till T. Gissar att jag INTE kommer att få bort tåbroddarna överhuvudtaget och då måste jag ha ny skor till nästa skoning!! Rätt storlek fanns hemma  Sedan åkte vi vidare till ÖB där de har julrea. Jag köpte några grejer där till mig själv. Bilder kommer senare!! Sedan vidare till Rusta och där handlade jag lite också. Och sist men inte minst ett besök på Willys så att jag klarar resten av veckan med mat   

Tog sedan en prommis ner till stallet för att ge T mat, fylla på vatten och dra ut det sista ur stora höhäcken. Helt otroligt att det faktiskt är skymning nu i och med snön och INTE becksvart länge  

Gick hemåt!!

Väl hemma åkte jag och yngsta sonen iväg till en återvinningsstation för att dumpa glas, konserver, förpackningar av olika slag, mjölkförpackningar mm. Skönt att göra bort sånt!!

När vi kom hem blev det middag tillsammans  TREVLIGT!!! I torsdags när vi var på Bio träffade jag en av Henriks kompisar som jobbar där. Nu kom hon förbi och hade glögg med sig så vi satt och pratade och hade trevligt  

Ungdomarna är helt fantastiska!!!

Timmen blev sen och när vi hade pratat klart var det dags att gå och sova  

Mvh anaby  

 
 
Ingen bild

Sari

22 december 2014 22:50

Hej! Jag har varit med om att broddarna har blivit för nedslitna så att dom inte har gått att ta bort med varken broddhylsa eller skiftnyckel.
Om det finns lite schysst kant kvar på brodden kan man få bort den med hylsa som är nedslipad, alltså det är en rundning i början, överst inne i hylsan. Slipar ned hylsan ca 3-4 mm, då blir kanten tydligare och greppar mycket bättre.
Är det riktigt illa, så slipar jag till brodden på två sidor till raka väggar, då får man grepp med skiftnyckel. Det är jobbigare men det går.. Bara fila, fila, fila så rakt det bara går, ända ned mot skon.
Hoppas du förstod hur jag menar. Lycka till!

anaby

23 december 2014 22:33

Tack för tipset Sari!!

Jag har provat med 4 st olika mojänger;) Broddnyckel, spärrskaft, skiftnyckel och en annan typ av fast skiftnyckel utan resultat:( Det verkar tyvärr vara så att broddarna har slitits för mycket så att de inte greppar inne i hylsorna utan mer eller mindre snurrar runt. Ska se om min man kan hjälpa mig i helgen när han kommer:D Han brukar vara duktig!! Och kan inte han få bort dem...då går det nog inte;) Har allafall köpte nya skor till nästa skoning så jag är beredd.

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ingen bild

Sari

23 december 2014 23:42

Jag håller tummarna att han får loss dom. Synd att behöva byta skor när dom inte är slitna.
God Jul önskar jag dig och T

anaby

24 december 2014 12:35

Jag håller också tummarna!! Jo, känns lite onödigt att behöva ta nya skor efter endast 1 skoning:S Men det är ju helt och hållet mitt eget fel i så fall så man får lära av sina misstag;)

Tusen tack!!! En jättegod jul till dig och de dina också!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards