anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 juli 2015

Av anaby - 16 juli 2015 14:16

När jag och "Kärleken" åkte förbi Lycksele och Dollarstore på väg hem från Norge...hittade jag en väldigt passande skylt till pappa!! Den var så himla klockren!! Hi hi!!


    

Vid midnatt några dagar senare satte vi igång och knopa ihop en stolpe och något att sätta fast skylten på. Sedan var det "bara" att vänta på en reaktion  Han förstod att det var vi som hade satt upp den....så det gick inte att hålla hemligt men både han och hans kompisar hade skrattat gott åt skylten!! Och de har fått sitta KVAR än så länge  Det är ju tur att man har lite humor i familjen  

Mvh anaby  


Av anaby - 16 juli 2015 14:10

Jag har ärligt talat inte köpt så mycket souvenirer varken på den här Norgeresan eller den förra. Utan jag har istället satsat på att köpa kläder av olika slag  Då jag inte hade några vantar inför Valsafarin blev det ett par tjocka fleecevantar  


 

Otroligt sköna och de kommer jag även att ha nytta av här hemma   


 

Och en ny påse till matsäcken till jobbet  

När vi var i souvenirbutiken i Polarcirkeln blev det också ett par vantar...ett par röda  


 

Jag gillar norges sätt att stava  De stavar som de säger: sentrum, sirkel mm.  


Jag köpte en jättefin och tjock brun fleecejacka på förra norgeresan som jag fick användning av direkt och har även haft med mig på den här resan. Väl värda sina 200 kr  Har dock ingen bild får bli sedan  


Mvh anaby  

Av anaby - 16 juli 2015 09:46

Jag kan säga att det kändes fantastsiskt skönt att vi kom med färjan från Moskenes till Bodö!! Vi tjänade som sagt 2 dagars bilkörning på att ta färjan som tog 3,5 timmar och en massa bensinpengar  Nästa gång vi åker till Lofoten  (planen är nästa sommar) så blir det att åka till Bodö och ta färjan över till Moskenes och landa på Loften betydligt fortare och billigare. Man lär sig allt eftersom  Det var väldigt skönt att kunna sitta och slumra i en stol i några timmar  Det blev en glass för mig och kaffe till "Kärleken" under resans gång  Sedan åkte vi mot Mo i rana!!


         


På vägen till Polcirkeln hittade vi en jättehäftig fors som vi bara MÅSTE fota  Det har blivit mycket stopp för att fota under resans gång  Ofta har det låtit så här i bilen: Kolla där! Ska vi stanna och fota lite? Självklart ska vi det!! Då gäller det att hitta en vettig plats att stanna på också. Vägarna i Norge är ju väldigt smala så man kan inte stanna vart som helst...tyvärr...men oftast så har det löst sig. Ibland har vi dock fått åka vidare utan att stanna eller fota!!


 

Den här bilen låg bredvid forsen!! Man undrar lite på HUR den hade kunnat hamna där?


 


Den här gången vi passerade Polarcirkeln stannade vi till i Souvenirbutiken för att titta lite och fota  



                              

Sedan var det dags att köra mot Mo i rana igen!! Ingen rast ingen ro!!


Mvh anaby  


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards