anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 9 augusti 2015

Av anaby - 9 augusti 2015 23:07

Här kommer några bilder på helgens fotografering.   

Först ut är Lastbilsmässan i Näsmark:


                         


Företaget Moonshine har de svarta motivlackade lastbilarna ovan och de blev mina favoriter kan jag säga  

Speciellt "riddaren med svenska flaggan"   


     


Både den orangea och gula bilen var otroligt fina att se på  



Lite udda med en utstansad text i plåten på den här lastbilen. Gillar budskapet starkt  


   


Bilen som tog hem "rubbet" så att säga. En veteranbil modell Scania. Superfin  


         


Det var massor av udda motivlackeringar på bilarna  


     


Höll på att missa fronten på den här!!!


         


De hade t.o.m text på lastbilen som det stod Skalman på  



 

Den som berörde mig mest var den här!! En Åkare som hade mist sin bror i en olycka för några år sedan....som också körde lastbil. Han hade gjort den här fina motivlacken till minne av sin bror  


 


     


Sedan när vi ändå var i "krokarna" åkte vi förbi "Älgens hus" och fotade & klappade på älgarna!! Mycket fascinerande djur  


             


Snygg sov-ställning på vissa   


   


Hmmm!! Långa ben som det inte alltid var så lätt att hålla ordning på  


 

Jag blev väldigt imponerad av hur otroligt lugna kalvarna var   Allt ville klappa & klia på dem  De var som en katt när man väl börjar klia på dem....tittade upp lite och sedan blundade igen och ville bli kliad mer  




...och även lite udda sov-ställning på andra.....lugna och avslappnade älgkalvar  


       


Lite nyfiken på fotografen när de väl vaknat till  


       


En av favoritbilderna   2 nyfikna älgar som verkligen funderade på VAD jag gjorde som stod på huk och fotade dem  



Gillar blicken på den här bilden!! Lite fundersam och klurig  


           


En annan favoritbild  Älg-selfie  


 


Otroligt lugna djur då det stod människor överallt och ville klappa på dem!! HELT FANTASTISKT ATT SE  Jag kunde så klart INTE låta bli att klappa på dem själv....speciellt de små kalvarna  


               


Lugn & trygg älg  


   


Här blir han avspolad med kallvatten av husse. Var nog väldigt skönt att få svalka i solen då han stod helt stilla och sedan la sig ner för att vila  


 


Gillar den här bilden då man ser hur lugn & trygg älgen är med sin husse  


              


 

Ha en fortsatt jättebra söndag och chilla lugnt gott folk!!
Mvh anaby  
 

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards