anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg under september 2015

Av anaby - 6 september 2015 17:32

Japp!! Idag åkte vi iväg för att fota lite mer och det blev stenar och vatten....tacksamt motiv  



Vi hittade några Highland cattlekor efter vägen men det var väldigt skygga  Det var bara 1 som vågade stå kvar och spana på oss  


   


En lite häftig stenbro. Förra gången vi var här och fotade hade jag endast med mig mobilen. Det blev bättre bilder idag kan jag säga  


     


En till bro  


   


Sedan var det dags för forsen!! Observera de stora fiskekrokarna som skylten är uppsatt i!!!


           


Det är stora naturkrafter i vatten!!!


       


Det finns fortfarande lingon här uppe  


   


Rönnbären börjar se fina ut också  


 


Det här får bli "dagens favoritbild"   


Ha en fortsatt jättebra söndag och chilla lugnt gott folk!
Mvh anaby  

Av anaby - 6 september 2015 17:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av anaby - 5 september 2015 22:54

Ikväll har jag och "Kärleken" varit och fotat lite i stan eller vid älven kan man säga. Jag lånade ett annat objektiv av sonen så det blir spännande att prova det mer framöver och jämföra med det jag har själv  Säger hon som knappt kan någonting om fotografering...ljussättning och annat som hör till  Jag har sagt att jag bara kommer att fota och ha kul i år och bli mer seriös nästa år....det är ju ett tag kvar dit  


 


Stadskyrkan i mitten och "Båten" som det lyser rött om är ett uteställe där alla ungdomar håller till  



Den vita byggnaden kallas för "Väven" och har kostat MÅNGA miljoner att bygga och är i plast...kan säga att den passar INTE in bland alla gamla fina byggnader bredvid   Förra gången när vi fotade för några veckor sedan kom det fram en kvinna med en hund och frågade vad jag tyckte om "Väven"? Jag gillar den inte sa jag. Då säger hon att hon har frågat minst 30 st som fotograferat och det var bara 1 som tyckte att det var ett bra bygge. Smaken är som baken och det är ju helt ok att tycka olika om man säger så  


   


Konsthögskolan   


 


Inte så skarpt bild tyvärr men jag gillar motivet!! Får helt enkelt göra om och göra rätt...dvs ta en bättre och skarpare bild någon annan kväll  Tur att det blir mer fotografering framöver!!


Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards