anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2015

Första "pay-and-Trab" avklarade idag:D Vi fick blodad tand ;)

Av anaby - 18 oktober 2015 14:34

Gårdagen var lite hektiskt och när jag åkte hem vid midnatt åkte jag förbi för att hämta upp en vän som varit på fest. Landade hemma vid 01.30-tiden och då var det bädden nästa  För mig är vänskap mellan en vän/kompis otroligt viktigt!! Har jag lovat en sak så håller jag det! Det har många ggr räddat mig och gett mig otroligt mycket tillbaka från mina vänner när jag har behövt stöttning i livet av olika orsaker 

Ställde väckarklockan och sedan var det bara att stiga upp och börja förbereda inför dagens "Pay-and-Trab". Jag hann med ALLT innan alla började komma med hästtransporterna  De som vill läsa mer om Trab kan gå in på:


www.ridtravare.com


Gå sedan på: Dokument och vidare till: TR4. Där finns en hel del att läsa om Trab som är "en problemlösning till häst" och Ridtravarförbundets egen gren.


T blev lite halvstressad av alla andra hästar...vilket var väntat. Fick hjälp att hålla i honom medans jag gjorde iordning honom. Skönt!! Sedan var det bara att rida fram så gott det gick innan det var dags för första starten...VI!!


Måste säga att jag är jättenöjd med T   Hade räknat med att han skulle vara mer eller mindre hysterisk för ALLT men det mesta gick faktiskt bra  Alla får en rosett och det fick även vi!! En rosa så klart  


 

Jag dömde sedan Rasmus 5 år och Frej 25 år...yngsta deltagaren och äldsta hästen  Sedan gick jag ner och lämnade T i vindskyddet medans Tia dömde några stycken. Upp och dömma resten av deltagarna och dela ut rosetter. Det gick verkligen JÄTTEBRA!! Vi hade även fått ett hederspris från Stig och Yvonne i form av en rosa repgrimma. Den gick till enda ekipaget som varit helt felfria. HELT RÄTT SÅ ATT SÄGA  

Vädret var helt fantastiskt idag!! SOL OCH KNAPPT NÅGON BLÅST OCH VI ÄR SNART INNE I NOVEMBER!! Helt overkligt!!

Tack vare vädret kunde vi sitta utomhus och fika tillsammans allihopa  

Nu har vi 2 "Pay-and-Trab" kvar i år!! En i november och en i december. Bästa ekipaget från alla 3 deltävlingarna får ett hederspris från Hööks. Så det finns lite att tävla om minsann  

Nu har jag plockat undan allt och ska börja räkna ut hur mycket pengar som vi kommer att skänka till "Rosa bandet och Bröstcancerfonden" i år!! Återkommer!!

Vi fick så att säga "blodad tand" och det kommer att bli många "Pay-and-Trab" under 2016. Håll utkik!!


Ha en jättebra fortsatt söndag och chilla lugnt gott folk!!
Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards