anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 14 november 2018

Livet känns väldigt bra just nu :D

Av anaby - 14 november 2018 06:07

Hallojjjsan igen!


Ytterligare en vecka har gått sedan sist. Vi fortsätter med sovrummet. Taket är nu målat. Så på lördag ska vi börja tapetesera fondväggen där TV ska sitta. Blir spännande att se om det blir som vi har tänkt   Det kommer att bli en tapet som ser ut som plankor och som kommer att ligga vågrätt istället för lodrätt. Spännande!!


 


Jag lyckades med konststycket att krossa pojkvänne i TP på fredagen och sedan när han fick revansch på lördagen fick jag se mig rejält slagen  Bra för husfriden    


 

Efter stallet i lördags blev det lunch på Max. Sedan trevliga middagasgäster   



 


Tyckte att det var dags att smörja lite utrustning i måndags när jag ändå hade kvällsfodring. Det var ett tag sedan jag smorde in något tyvärr  


 

Upp 06.00 i tisdags för att morgonfodra och släppa ut hästarna. Tog med mig lite frukost som rymdes i mugghållaren.....man kan ha annat där än bara en colaflaska   



Självklart blev det rosa snösulor      


   


Snäll häst som stod som ett ljus vid skoning    


 

Både måndag och tisdag har jag skrittat ut en sväng på ca 10 min innan vi börjat rida på ridbanan. Funkar väldigt bra. I tisdags kunde jag galoppera lite på ridbanan då det inte var lika blött som i måndags. Har regnat en hel del hos oss senaste veckorna.


Det blev 5 timmar i stallet i tisdags (igår) i och med fodring och utsläpp. Fix av foder, hö och vatten inför mina 3 jobbarnätter. Skoning av Corinne. Ridtur och slutligen var det lika bra att mocka ur hagen så jag slipper det på fredag när jag kommer att vara som en trasa när jag "går av" nattjobbet.


Har gjort 1 natt på jobbet och har nu bara 2 nätter kvar. Känns väldigt bra  


Blir en sväng till stallet innan jag åker hemåt för att sova.


Ha en fortsatt jättefin vecka och sköt om er!!


Mvh A

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards