anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 16 mars 2019

Av anaby - 16 mars 2019 21:02

Idag fick jag hjälp av pojkvännen med att filma och lyfta bommar. Så jag har hoppat för första gången i år och senaste gången vi hoppade var i juni 2018.


Är jättenöjd med hästen och vad vi har åstakommit på 6 veckor sedan vi flyttade till det nya stallet med tillgång till ridhus. Hon var inte speciellt ridbar i början då jag endast hade hållit igång henne ridmässigt. Svårt att träna och rida ordentligt när det är hårt underlag ute och is under snön. Är van att rida mycket ute men det blir inte så effektiv ridning när förutsättningarna är så. Idagsläget är hon är väldigt ridbar. Är oroligt tacksam att hon har tagit till sig av den träning jag har gjort med henne. Nu är det bara att jobba vidare  


Eftersom det är 18 år sedan jag tävlade i hoppning senast. Och 9 år sedan jag hopptränade för en tränare kommer jag att hoppa själv från början. Jag och hästen måste komma igång innan jag vill börja hoppträna för en tränare. Det kommer att bli jättebra hoppas jag.


Nu har jag lite koll på vad jag måste träna på till nästa gång jag ska hoppa. Och även vad jag måste träna på när jag rider under veckan i ridhuset.


Det är jättebra att filma så att man får se vad man ska förbättra. Svårt att se sig själv rida utan att filma.


Nu har jag lite att jobba med framöver. Både ridmässigt och hoppmässigt.


Har en otroligt snäll pojkvän som filmar och hjälper mig när det behövs och är väldigt tacksam över all hjälp jag får av honom         


Lite hoppning.


Lite galopp på en mindre volt. Dock orkar hon inte så länge men man måste börja någonstans och träna.


Lite mer galopp. Betydligt lättare att galoppera på en större volt eller halva ridhuset.


Och vi tar väl andra galoppen också.


Det här är det nyaste från oss   


Ha en fortsatt fin helg!!


Mvh A

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards