anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

1 natt kvar att jobba!!!

Av anaby - 15 februari 2012 14:24

Tja, hur ska jag beskriva kvällen igår och natten utan att ni blir uttråkade 

Mina menssmärtor i still med "kniv-i-magen-vrid-om" började släppa efter 2 timmars vila i soffan!! Sedan har det varit en halvering av smärtorna...någonting som är utmattande MEN man orkar allafall med att stå ut med det   TACK OCH LOV!!! Har sedan medicinerat mig med dubbel Ipren-dos hela kvällen, natten och morgonen. Bytt bindor varannan timme på jobbet  Haft den FANTASTISKA nackmagneten på magen i snart 1 dygn...för att få ordentligt med smärtlindring!!! Lyckats sova 5 timmar idag sedan jag kom hem från jobbet. Dock vaknat några ggr pga smärtorna och byte av bindor...men lyckats somna om  Jag skulle nog ljuga om jag sa att jag känner mig bra och pigg men överenskomligt känns det allafall  Det känns fantastiskt skönt att jag "bara" har 1 natt kvar att jobba innan jag blir ledig i helgen!! Sedan får jag ta "dag för dag" och känna i vilket skick jag är i. Känner jag mig så här på söndag kommer jag INTE att jobba...finns ingen ork till det  Helgen kommer i allafall att "gå ut på" att vila och tar det lugnt   Är jag bättre så "spottar jag i nävarna" och åker till jobbet på söndag!!! Vi får se hur nästa vecka blir  Jag hoppas på bättring kroppsmässigt!!



Sedan har vi snön.....

Det snöade när jag åkte till jobbet igår kväll...sedan har det snöat hela natten. Vi hade snöröjning på jobbet kring kl.05.00 imorse. När jag vinklade upp persiennerna vid 06.30 var HELA bilen översnöad  Utan överdrift var det nog kring 20-25 cm snö...kan har varit mer för jag fick INTE upp bildörren utan att vara i snön  Det var bara att sätta igång och sopa av bilen....när jag var klar med 1 sida...var den andra översnöad igen  SUCK!!! Fick gå runt och skrapa rutorna och sedan skynda mig in i bilen och iväg för att slippa stå där i evigheter...charmen med snö...antar jag  Det var i princip INTE plogat på någon väg någonstans på vägen hem. Vilket är mycket ovanligt då den större vägen förbi NUS alltid brukar vara plogad och bra att köra på...småvägarna på sista biten hem gick det folk MITT I VÄGEN ....på en smal oplogad väg med djupsnö som man som bilist INTE vill fastna i....fick tuta för att de skulle flytta sig då jag INTE kan köra över snödrivor med min bil än så länge Fick sura miner tillbaka??? Trots att jag kröp förbi med bilen....man vill ju som sagt inte stanna och köra fast i sånt här väglag  Pappa hade inte skottat utanför carporten så jag fick ta sats och köra på rejält för att ta mig in....nu står allafall bilen på plats. Får bara hoppas att pappa har tid att skotta utanför så att jag tar mig till jobbet ikväll  Känns inte så roligt att sätta igång och skotta bort 75 meter djupsnö för att ta sig ut på vägen   Det blir nog bra det där 

Nu när jag vaknade var vägen ner till stallet plogad!!! Tjjjooohhho!!! Det innebär att jag kan åka spark ner och slipper gå i djupsnö  Då orken inte är på topp just nu känns det fantastiskt skönt att det blir lite lättare att ta sig ner till T. Där nere väntar snöskottning på vad jag skulle kunna tänka mig kommer att ta dryga timmen eller max 1,5 timmar. Det är bara att "bita i det sura äpplet" och göra pinan kort  Imorgon lär jag ha ännu ondare och må sämre så att lämna snön till dess är inget alternativ...även om det skulle kännas bättre för dagen. Nej, det blir skottning idag ändå. Det brukar kännas riktigt bra när det är gjort  Dessutom är det ljust nu och med ljuset kommer energin...så det känns ändå rätt ok!!!

Nu ska jag bara svida om och sedan bege mig ner till stallet till T så att han är klar för dagen   Vi är bortbjudna på middag  Det känns fantastiskt skönt just idag när jag både är trött och less till max  

Imorgon väntar en ridtur med T när jag vaknar vid lunchtid. Ska verkligen försöka ta mig ner till stallet så fort som möjligt för att rida och sedan får jag tar resten av stalljobbet allt eftersom jag orkar med. Huvudsaken att allt blir gjort så gör det inget att det tar lite tid   

Men nu väntar stallet!!!

Ha en jättebra fortsatt onsdag, em och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby           

 
 
Elin

Elin

15 februari 2012 19:41

SV: Nä det är verkligen inge vidare att vara sjuk.. Känt mig 50 kg tyngre i två dagar nu.. Men känns som det inte kommer bryta ut helt som tur är =)

Ska försöka komma ut när det är ljust nu jag också. Bra mycket skönare än att vara ute i mörkret.

http://www.northernshowhorses.blogg.se

anaby

17 februari 2012 11:39

Hoppas att förkylningen är bättre för dig nu!!!

Det är väldigt skönt att kunna rida på dagtid. Jag har jobbat natt i 13 år nu och är mycket bortskämd med att kunna rida på dagtid:D Brukar tänka tillbaka på den tiden när man alltid red på kvällen...när jag jobbade dagtid. Man vänjer sig vid att rida på kvällen med men får jag välja..så rider jag helst på dagen:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards