anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg under april 2013

Av anaby - 30 april 2013 15:19

Imorse när jag slutade jobbet regnade det...men suck!! Inte oväntat men ändå tråkigt  Det enda som kändes bra är att regn är alltid bra sovarväder  Efter 3 timmars sömn steg jag upp och ringde Hovis för att boka om tiden vi fick igår då M inte kunde. Jag ska ringa igen på söndag och få en dag och tid. Blir nog bra det där  

Vätskade upp mig lite och bytte kläder och gick ner till stallet för att rida. Det var ju uppehåll och sol!!! Det trodde jag aldrig att det skulle vara så det kändes bäst att passa på att rida idag när man inte vet hur vädret är imorgon  

Hann bara få på utrustningen och sätta mig tillrätta i sadeln så började det att regna....min vanliga tur  

Ja, ja men då satt jag ju på plats....tänkte att det var bäst att rida så länge det nu gick....man vet ju aldrig om det blir hällregn eller bara lite regn. Vi fortsatte ridturen och lagom tills vi började trava slutade det att regna  Man kan nog lugnt påstå att vi hade allafall tur med vädret idag  Hi hi!!
T kändes otroligt lugn och fin idag och vi travade tur och retur mot älvutsikten. Skrittade lite och sedan trav mot grannen i det röda huset...skritt och trav mot kyrkan. Han skötte sig klockrent och var hur fin som helst  Vände och travade en kort bit hemåt och sedan skritt till sista travsträckan. Där kändes han verkligen kalasfin och det gick väldigt bra att sitta ner och jobba ihop honom  VILKEN RIDTUR JAG FICK IDAG!!!

Gjorde halt och T fick mycket beröm  



Nu har nästan all snö försvunnit!!! ÄNTLIGEN!!! Det är bara precis i skogskanten som det fortfarande ligger lite snö och det är bara lite  


 

Här ser man lite bättre att det är snöfritt hos oss nu!!!


Skrittade sedan hemåt och kände hur energin återvände till min trötta kropp med besked    

Väl hemma i vindskyddet blev det lite fotografering av vår röda outfit  Är ju egentligen 1 dag för tidig men man får vara lite före när man är i min ålder  


         

Favoritkortet för dagen  

Sedan var det bara att fixa med höet, mocka och göra iordning T:s box. Han ska stå inne några timmar medans alla majbrasor runt omkring eldas. Han blir lite stressad av elden och då är det bättre att han får stå inne där det är neutral mark så att säga  

Har nu landat hemma och ska sätta igång med middagen och sedan blir det att ta en dusch ...förhoppningsvis innan våra gäster kommer  Men det vet man aldrig om jag hinner med  

Efter 3-rätters middagen ska jag gå och ta in T och sedan blir det att "dra ut" allt som ska eldas på majbrasan!!

Längtar redan till maten då jag är hungrig som en varg!!



Jag önskar er alla en väldigt bra och trevlig

 

Valborgsmässoafton!!




Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Av anaby - 29 april 2013 14:23

Efter en bra natt på jobbet visade det sig att det regnade imorse....suck!! Hade redan planerat igårkväll att åka till jobbet direkt efter jobbet för att göra bort T. Så jag var förbredd på att åka ner...men kändes så tråkigt med regn  T fick på sig regntäcke och jag fixade örat och knäet....trampade ner hö och kollade vatten. Det känns himla skönt att INTE behöva bära och kånka på vatten varje dag nu!!! Knappt så att man förstår att man slipper göra det  Hade som vanligt INTE tänkt mocka men då var det "bara" 1 hög inne i vindskyddet....och resten utanför vid dygnstacken....det går ju så fort  Ja, jag är ju hopplös  Men skönt att det är gjort!!! Åkte hem för att sova och när jag vaknade hade det slutat att regna...bara att ta bilen ner till stallet för att ta av regntäcket innan T strimlar det till oigenkännlighet  Han gillar INTE att ha på sig täcke....speciellt inte om det är varmt ute  Men om det regnar mycket vill jag gärna att han har täcke på sig en stund så att han inte blir så kall på ryggen. Han står ju gärna ute och äter ur stora höhäcken oavsett väder  Sagt och gjort!! Ner för att ta av täcket.....och T hade inte hunnit tugga på det...tack och lov!!! Dock hade han rullat sig så täcket var smutsigt men det går ju att tvätta och nästa gång det regnar lär det ju blir renare  Hi hi!! Hem och vätska upp sig och piggna till.

Nu ska jag ut på en joggingtur hade jag tänkt mig. Ev. blir det regn imorgon och då känns det otroligt jobbigt att jogga...bättre att ta det idag istället och om det är uppehåll blir det en till joggingtur imorgon!! Jag har "en plan" så att säga  

Nu har jag 1 natt till att jobba. Ska egentligen jobba tisdagnatt också men jag hade så mycket + tid så jag kunde ta ut den i ledighet!! Vi firar alltid Valborg med en egen majbrasa och har gjort i ca 16 år nu!! Det är en större tradition för oss än tex både Midsommar och Nyår!! Hi hi!! Lite udda men trevligt  Så imorgon blir huset fullt med folk!!! Vi har bjudit in en del och sedan verkar bägge barnen ska ha ett gäng kompisar här hemma. Blir nog bra det där  Man får vara glad så länge de VILL vara hemma och elda och grilla med oss  

Nej, gott folk!! Bäst att bege sig ut och jogga när jag känner mig någorlunda pigg och halvrask  

Jag avslutar med några bilder på T från igår:


 


Det mesta av vinterpälsen är nu borta!! Tada!! Uppskattningsvis så är allafall hälften av pälsen borta  Jag är väldigt nöjd med honom muskelmässigt men skulle gärna vilja ha bort lite mage. Är övertygad om att han kommer att se riktigt fin ut om ca 1 månad  


 


Vad ska du med de här pinnarna till qvinna??



 


Jag antar att jag får se vad du har hittat på? Är det tänkt att jag ska göra någonting med de här?? Hmm!!

Jag började att skritta mellan bommarna. Han reagerade mycket mindre än jag trodde och sedan la jag ut 1 bom på marken som han fick skritta över. Den andra bommen la jag som ett T....den bommen låg då utåt så att säga för att "rama in" och visa vägen. Detta funkade väldigt bra. Blir nog bra med vattendunkarna sedan istället för hinderstöd. Då blir det lättare för mig när vi tömkör!! T hoppar så otroligt STORT OCH HÖGT över små hinder. Så jag ska försöka avdramatisera lite och avsluta med hoppning efter tömkörningen. Ska se om Henrik kan filma oss på söndag så jag kan lägga ut en lite film på T och bommarna   


Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 28 april 2013 18:52

Igårem skjutsade jag iväg Fredrik på firmafest till Fredriks nya jobb  Tanken var att jag skulle hämta honom vid 01.00-tiden Inga problem!! Sedan ringer mamma och vill bjuda mig på vin...hon säger då att pappa kan hämta honom istället. Ok säger jag och ringer till Fredrik för att säga att han får ringa pappa istället då jag ska dricka lite vin. Jag och går och lägger mig vid 00.00-tiden och somnar ganska omgående. 

Efter frukost gick jag ner till stallet för att tömköra T. Tänkte att det var bra att än en gång "slå 2 flugor i 1 smäll" så att jag slipper jogga sedan  Började med att ta fram 2 st bommar som jag la ut på varsin sida av spåret. Tänkte att det kunde vara bra om vi började med att skritta och trava på sidan om bommarna  

Gick sedan för att göra iordning T. Borstade och fick på benskydd och tränset och när jag sedan vände mig om.....gick T raka spåret mot bommarna och började tugga på dem  Jag ville sedan att han skulle komma till mig utan att jag gick fram och hämtade honom...men han ville bara tuggar på bommarna  Så intressant var matte!!! Hi hi!! Men jag gav mig inte....han fick komma till mig. Och till slut så kom han fram  

På med tömkörningsgjorden och tömmarna...greppa dressyrpisken och så skrittade vi iväg. Det var inga problem att skritta mellan bommarna. Han knatade bara på  Tänkte försöka avdramatisera lite då T gärna hoppar 1 meter över en bom på marken  Skrittade 4 varv i ena varvet och sedan bytte vi till andra och samma sak där....inga problem!!! Sedan la jag ut bommen på marken så att han fick skritta över några ggr. Och första gången "hoppade han högt" men sedan blev det lugnare och lugnare...så 3:e gången skrittade han lugnt över  WOW!! Bytte varv och likadant här...hoppade högt första gången och sedan skrittade han över. Perfekt!! Bort med bommen och istället gick han nu trava på volt. Eller T började galoppera i en väldigt kort och trevlig galopp  Väldigt balanserad och fin  Han fick galoppera i några varv innan jag bad honom att trava. Lika fin i traven idag!! Det gick MYCKET bättre att få ut honom på volten idag. Han var inte heller lika mycket inåtställd utan "bar sig själv" väldigt bra  Vilken skillnad motför förra söndagen när jag tömkörde för första gången på evigheter!! Bytte varv och lika fin i andra varvet i traven  Då var det dags för mig att jobba lite också  Nämligen att jogga bakom!!! Från början så springer han på rätt så bra...är ju ganska pigg...så det gäller att springa rejält fort själv  Jag ser det som om jag springer intervaller  Efter 4 varv är jag rätt så mör och saktar av....skrittar ca 2 varv och byter och springer 4 varv i andra. Lite mer vila för mig och sedan när jag springer de 4 + 4 sista varven....travar han otroligt lugnt och fint!! Det är inga problem för mig att hänga med  Och han ser väldigt trevlig ut!!!

Skritt och beröm!!!
Bestämer mig då för att han ska få trava över bommen 2 ggr i varje varv. Lägger upp en bom på spåret och den andra som säkerhet längsmed bredvid. Vid första försöket hoppar han högt...som vanligt men sedan 2:a gången tar han det väldigt lugnt. SKÖNT!! Byter var och samma sak här...en gång högt över och sedan lugn.

Ger mig där med hoppningen då det var otroligt länge sedan vi hoppade någonting och är väldigt nöjd med honom  Avslutar med att trava lite mer på volt i bägge varv. Han är otroligt samarbetsvillig och ser väldigt trevlig ut!! Han är helt fantastisk då ingen typ av inspänning behövs han "går i sin vanliga form" som vanligt  Nu när jag har möjlighet att se honom trava själv ser jag att han ser väldigt stadig ut i sin form...precis som han känns att rida  Skrittar av honom 4 + 4 varv. Passar på att titta lite på hans övertramp i skritt och ser att han har mellan 10-30 cm övertramp!! Himmel vad han jobbar på!!! Min förra häst hade 50 cm i övertramp...men hon var extrem!!

En sån här dag känns det lite tråkigt att man inte blir filmad för han såg väldigt trevlig ut och skötte sig hur bra som helst!! Måste prata med Henrik om han kan filma oss nästa gång jag tömkör. Hade varit trevligt att se för egen del om inte annat  Tog några kort på T men inte medans jag tömkörde....men glömde som vanligt kameran i stallet  Förstår inte hur jag kan glömma bort att ta hem den varje gång??? Suck!!

T fick mat medans jag började fylla på med 4 hösäckar i stora höhäcken. När den var fylld började jag kratta ihop höet som var kvar och la det i lilla höhäcken. Och sedan tog jag och krattade upp "bosset" som var kvar efter höet och la uppe på spånet. Sedan var det torrt och fint vid stora höhäcken  

Fortsatte med att mocka hagen + vindskyddet. När allt kring T och hagen var klar gick jag in för att riva ur det sista ur höbalen. Nu är den helt utriven och nu ska jag bara packa hösäckar på onsdag  

In med all utrustning och fixa det sista med T...smörja öra och knä och sedan gick jag hem. Riktigt nöjd med dagen med min häst  

Väl hemma satte jag mig direkt i sovrummet för att se på hästhoppningen från Göteborg. Har spelat in allt men tänkte att det var roligt att se lite "live" också. Tyvärr missade jag Malin och Jens första runda. Men alla andra har jag sett!! Ska sätta mig och se hela igen när jag går på ledighet om ca 1 vecka. Kommer inte att hinna den här veckan då jag har en del att göra som jag inte har hunnit med än. Pga hästhoppningen har jag inte städat bilen och fotat alla schabrak jag ska sälja. Jag gjorde en prioriteing på hästhoppningen istället!! Därför måste jag städa bilen på onsdag så att det blir gjort och samma sak med fotningen av schabrak och annat!! DET MÅSTE BARA GÖRAS!!

Bra att man har "en plan"   

Efter middagen sitter jag nu och ser på Ponnyakuten och sedan blir det att åka till jobbet. Ska jobba 2 nätter och har sedan tagit ledigt i 1 natt då vi allt firar Valborg med egen brasa. Så vi har bjudit in en hel del folk på middag och som även ska sova över. Det ska bli jättetrevligt  

Nu hoppas jag bara att vädret är skapligt så att jag kan rida T på tisdag när jag "går av"!!!!

Nej, nu ska jag koncentera mig på Ponnyakuten!! Bilderna från idag kommer imorgon istället  

Ha en fortsatt jättebra söndagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Av anaby - 28 april 2013 16:45


Här kommer en ny lista:


[x] Jag är kortare än 175cm.
[x] jag tycker att jag är ful.
[x] Jag blir lätt brun.
[] Jag skulle vilja att mitt hår var av en annan färg.
[] Jag har vänner som aldrig har sett min naturliga hårfärg.
[] Jag har en tatuering.
[x] Jag har haft/har tandställning.
[x] Jag har glasögon/linser.
[x] En helt okänd person har sagt att jag är snygg.
[] Jag har mer än två piercingar.
[] Jag har piercingar på andra ställen än i öronen.
[x] Jag har fräknar.


FAMILJ
[x] Jag har svurit åt mina föräldrar.
[] Jag har rymt hemifrån.
[] Jag har blivit utslängd hemifrån.
[x] Mina biologiska föräldrar är ihop.
[] Jag har ett syskon som är under ett år gammal.
[] Jag vill ha barn nån dag.
[x] Jag har barn.
[] Jag har mist ett barn.

SKOLA/JOBB
[] Jag studerar.
[x] Jag jobbar.
[] Jag har somnat i skolan/jobbet
[x] Jag har missat mer än en vecka av skolan.
[] Jag har stulit någonting från min skola/arbetsplats.
[] Jag har fått sparken.

SKAMLIGHETER
[] Jag börjar fortfarande gråta av Disney filmer.
[] Jag har pissat på mig av skratt.
[] Jag har fört konstiga grisljud när jag skrattat.
[x] Jag har gråtit av skratt.
[] Jag har limmat fast min hand i något.
[x] Jag har skrattat tills någon form av dricka har kommit ut ur näsan.
[] Mina byxor har gått sönder på en offentlig plats.

HÄLSA
[] Jag föddes med en sjukdom.
[x] Jag har fått stygn på ett öppet sår.
[] Jag har brutit ett ben.
[] Mina tonciller har tagits bort.
[x] Jag har suttit hos läkaren med en vän.
[] Mina visdomständer har tagits bort.
[x] Jag har genomgått en allvarlig operation.
[x] Jag har haft vattkoppor.
[] Jag har haft/har astma.

RESANDE
[x] Jag har kört mer än 300km på en dag.
[x] Jag har flugit.
[x] Jag har varit i Ryssland.
[] Jag har varit i Kina.
[ Jag har varit i England
[] Jag har varit i Japan.
[] Jag har varit i USA.
[] Jag har varit i Afrika.
[] Jag har varit i Asien.

ERFARENHETER
[x] Jag har tappat bort mig i min hemstad.
[x] Jag har sett en fallande stjärna.
[x] Jag har önskat då jag sett en fallande stjärna.
[x] Jag har körkort.
[] Jag har tryckt på alla knappar i en hiss.
[] Jag har sparkat en kille mellan benen.
[] Jag har hoppat fallskärm från ett flygplan.
[x] Jag har lekt sanning eller konsekvens.
[x] Jag har druckit en hel liter mjölk på en timme.
[x] Jag har krockat i en bil.
[x] Jag har medverkat i ett skådespel.
[x] Jag har träffat någon från internet i det verkliga livet.
[x] Jag har fångat en snöflinga på min tunga.
[x] Jag har sett norrskenet.
[x] Jag har suttit på ett tak på natten.
[x] Jag har aprillat någon.
[x] Jag har åkt taxi.
[x] Jag har ätit sushi.
[] Jag har åkt snowboard.
[x] Jag har kört skoter och har skoterförarbevis.

FÖRHÅLLANDEN
[] Jag är singel.
[x] Jag är i ett förhållande.
[] Jag är förlovad.
[x] Jag är gift.
[x] Jag har varit på en blind date.
[] Jag saknar någon just nu.
[] Jag är rädd för att bli övergiven.
[] Jag har varit otrogen i ett förhållande.
[] Jag har skiljt mig.
[x] Jag har varit kär i någon som inte var kär i mig.
[] Jag har sagt att jag älskade någon och ljugit.
[x] Jag har sparat något från ett gammalt förhållande.

ÄRLIGHET
[x] Jag har gjort något som jag lovat någon annan att inte göra.
[x] Jag har gjort något som jag lovat mig själv att inte göra.
[x] Jag har smugit ut utan lov.
[x] Jag har ljugit om var jag är för mina föräldrar.
[x] Jag har fuskat i ett spel.
[x] Jag har struntat i ett prov.

DÅLIGA TIDER
[x] Jag har druckit alkohol.
[x] Jag dricker mig berusad mer än en gång i månaden.
[] Jag kan inte svälja piller.
[] Jag röker.
[] Jag har blivit diagnostiserad med depression.
[] Jag tar mediciner mot depression.
[] Jag har anorexi och/eller bulimi.
[x] Jag har sovit en hel dag utan att ha behövt det.
[x] Jag har vaknat gråtande.
[x] Jag har somnat gråtande.

DÖDEN
[] Jag är rädd för att dö.
[x] Jag hatar begravningar.
[x] Jag har sett någon dö.
[x] Någon nära till mig har försökt begå självmord.
[x] Någon nära till mig har begått självmord.

MATERIALISM
[x] Jag äger en iPod eller en mp3-spelare.
[] Jag har en ohälsosam relation med anime/manga.
[x] Jag har egen TV.
[x] Jag har egen dator.
[] Jag äger många dyra designerväskor.
[x] Jag äger något från H&M.
[] Jag samlar på serietidningar.
[] Jag äger något från Benetton.
[] Jag äger något jag köpt på E-bay.
[] Jag äger något från Diesel.

SLUMPVIS
[] Jag kan sjunga så att andra kan lyssna på det.
[] Jag har stulit en bricka från en snabbmatsrestaurang.
[x] Jag har lätt för att öppna mig för nya människor.
[x] Jag ser på nyheterna.
[] Jag dödar inte insekter.
[] Jag svär ofta.
[] Jag sjunger i duschen.
[] Jag är en morgonperson.
[] Jag betalade för min ring   


Mvh anaby  

Av anaby - 27 april 2013 14:11

Efter lite sovmorgon och frukost packade jag Taron med både vattendunkar x 4 (istället för kavalettistöd), 6 st bommar, vattentunna, vattenslang, skruvdragare.

Känns otroligt skönt att kunna packa bilen med diverse grejer utan att man behöver koppla på släpvagnen och dra ner. Underlättar en hel del med att ha tillgång till en stor bil emellanåt  

När jag kom ner till stallet var det bara att hämta skottkärran och börja packa grejer och dra ut till vindskyddet. Det blir inte lika jobbigt att ta på skottkärran och dra motför att bära allt. Bommarna är lättast att bära men de tog jag 3 i taget så det blev inte så tungt som tur var  När allt var på plats....började jag skruva loss "blomlådan" som Termobaren står i. Hade varit förutseende att ta med en liten hink som jag kunde slänga alla skruvar och klammer i. Blir perfekt att återanvända till hösten igen när allt ska upp  


    


Blomlådan till Termobaren "lös och ledig" så att säga  Alla skruvar....brädor och klammer borttagna!! Det krångligaste att ställa på skottkärran och dra till bilen är "blomlådan"....först höll jag inte på att ta mig under hagen..det var nog bara 1 cm tillgodo  Sedan står den INTE så stabilt på skottkärran. Tur för mig att att marken var ganska plan....annars hade jag fått problem om det hade börjat stutsa så den åkt av  Ibland har man tur!!!



Allt samlat i Termobaren och ska tas hem  Tur att det finns skruvdragare säger jag bara!!! Det går ju så fort att skruva loss alla skruvar!!!


 


Vanliga vattentunnan och vattenslangen redo att börja användas  


 


Det är en sån känsla när man har lagt ut vattenslangen och fyllt på första gången på våren   NÄR MAN VET ATT MAN SLIPPER KÅNKA PÅ VATTENDUNKAR OCH SKOTTKÄRRA NÅGOT MER!!! ME LIKE!!! Då är det vår!!!


 


Hagen ser JÄTTEBRA ut nu!!! Torr och fin och jämn Drog ut det sista av höet i höhäcken så att T får äta rent till imorgon när jag har tänkt fylla på med nytt hö. All snö är nu borta från sommarhagen...det är bara "snöhögen" i utbyggnaden kvar!!!  Förhoppningsvis kan jag börja sanera vinterns bajs under nästa vecka   

Gissa om jag var bortskämd idag när jag skulle mocka!! Endast 2 högar inne i vindskyddet resten var gjorda i en fin hög bredvid dyngstacken  Han är härlig min häst  

Passade på att borsta av T idag....var inte så skitig men det är allt bra att få bort lite päls. Knäet ser bra ut efter igår. Lite varmt men det kommer det nog att vara i några dagar. Smorde med salva för att mjukgöra lite...det blir ju lätt lite hårt på själva sårskorpan och kan ömma.

Imorgon tänkte jag tömköra. Får se om vi skrittar lite kavaletti. Beror lite på hur knäet ser ut. Det visar sig senare!!

Har nu landat hemma och vi ska städa och sedan blir det en dusch för mig!!!

Ha en fortsatt jättebra lördag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Av anaby - 26 april 2013 21:47

Det har varit så otroligt varmt nu hela veckan med bara + grader så imorgon tänker jag byta ut Termobaren till den vanliga vattentunnan. Så nu har jag skruvat ut den vanliga stora som ska ner till stallet imorgon. Den blir dammig av att stå nere i källaren och vänta på sommaren  Vattenslangen hittade jag också!! Hi hi!! Skruvdragaren är på laddning och en liten hink har jag hittat till skruvarna som jag ska skruva loss från blomlådan  

Tänkte passa på att ta ner några röda vattendunkar + bommar...så att vi kan träna lite på kavaletti och små hinder i hagen. Man måste ju börja någonstans...och det var länge sedan vi hoppade nu!!!

Det blir vila för T imorgon så då tänkte jag passa på att pyssla med lite annat när det finns mer tid  För att rymma allt i bilen både till och från stallet...blir det att ta Taron imorgon  

Det blir nog bra det där!! Har hunnit med att tvätta en massa utrustning som legat och väntat på att få tvättas.

Och gissa vad jag har hittat på en hästaffär i stan???

TURKOSA BENSKYDD OCH GRIMMA!!! SUCK jag som INTE ska köpa någonting  Nu blev det svårt  

Får se om jag åker iväg en sväng imorgon och köper grimman i allafall. Hade varit roligt med en turkos grimma!!

Tja, jag får se!!! Men jag har "en plan" för hela dagen imorgon...man blir aldrig sysslolös med familj, hus och djur  Min kära man övertalade mig att vi skulle städa här hemma imorgon. Det kändes lite omöjligt när jag skulle sitta och titta på Webb-TV hela kvällen  Tur det är en dag imorgon också!!! Hi hi!!

Svenskarna gjorde väldigt bra ritter men ibland rullar en bom eller 2!!

Roffe ligger 4:a inför finalen!!

Henrik ligger 14:e inför finalen!!

Jens ligger 15:e inför finalen!!!

Malin ligger 25:a inför finalen!!

Helt otroligt egentligen att ALLA 4 ryttare rider i finalen!! Kan förstå att det känns surt att ligga 25:a men...hur som helst blir det spännande att se finalen på söndag!! ALLT KAN HÄNDA!!!

Nej, nu ska jag titta på en skräckfilm....tja, sån är jag  

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt   

Mvh anaby  

Av anaby - 26 april 2013 14:08

Igår innan jag gick och la mig såg jag att det skulle regna vid 12.00-tiden Jag verkligen hatar att rida i regn så planen blev det att rida vid 10.00-tiden istället för att i största möjliga mån undvika regnet. Gick ner till stallet strax efter 10.00-tiden för att hinna innan något ev. regn var på väg!!

Hittade en trött och liggande T i hagen  Han var inte så sugen på att stiga upp om man säger så  


     


Herregud qvinna!! Jag har ju just lagt mig till rätta  


Efter lite övertalning i form av smackningar och lite repviftande...steg han allafall upp  Kan tänka mig att jag var billig i hans ögon idag  



 

Suck om man inte hade en sån envis och tjurig matte verkar han tänka!!


Efter en stund var vi på väg på ridtur!!! T kändes otroligt lugn idag och när jag hade vänt för att trava tillbaka träffade jag på en gammal jobbarkompis från mitt förra jobb...som jag fick en trevlig pratstund med innan vi red vidare  Sedan fortsatte vi mot kyrkan som vanligt. När vi nästan är framme vid den lilla ån som går under vägen där han har tittat till lite senaste ridturerna känner jag helt plötsligt hur benen viker sig på honom och han kämpar för att INTE gå omkull?? Vad hände?? Strax innan hade han hoppat till lite till vänster och förmodligen så i och med hoppet så famlade han med framhovarna och fick inget fäste just då...min snubbelfot  Han kom allafall upp på hovarna igen och efter det fick han ett helt annat steg...luftigare  Vände och satt ner i traven och T kändes riktigt fin!!! Skrittade sedan till sista travsträckan. Även idag kunde jag länga lite på tyglarna men korta in tempot. Han kändes kalasfin  Skrittade sedan hemåt och njöt av det fina vädret...sol och lite blåst även idag!!!

När vi landade hemma såg jag att han hade fått lite skrubbsår på ena knäet när han kämpade med att hålla sig på fötter. Har tvättat rent med såpa och sprayat med sårspray. Ska smörja med salva också lite senare idag.

Sedan blev det mat och magneter för T. Medans jag trampade ner hö och mockade hage + vindskydd. Hämtade vatten och sedan gick jag hem för att tvätta utrustning. Ska snart ut på en joggingtur och då ska jag gå förbi stallet på vägen hem för att ta av T magneterna. Blir fina fisken!!

Ska fortsatta med städningen här hemma och tvätten innan det blir hästhoppning även ikväll...på Webb-TV!! Blir nog att spela in Let´s dance tror jag  Hästnörd?? Nej, då inte alls  

Nej, nu måste jag ut och springa mina 2 km och sedan fortsätta med tvätten!!

Ha en fortsatt jättebra fredag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


Av anaby - 25 april 2013 23:25

Det är med skräckblandad förtjusning jag nu har betalt in avgiften till "Klassfesten"!!! Känns lite både ock faktiskt....när man inte har sett varandra på 10 år  Min bästa kompis ska inte gå  Ska träffa henne veckan efter så det blir nog både bra och trevligt!! Har pratat med flera stycken andra...både kvinnor och karlar... som är väldigt positiva till att gå vilket känns skönt i och för sig  Vi får se vart förfesten blir. Jag tyckte att det var bra när den var inom gångavstånd pga att det INTE brukar vara så lätt att få tag på en Taxi när större delen av ALLA i stan är på väg till samma klassfest  Nu blir det ev. en förfest inom gångavstånd. Vi får se!! Ska ringa en annan klasskompis om det samma vecka så får vi se vart vi hamnar till slut. Vi ska allafall åka tillsammans..vilket känns bra  Ja, det löser sig nog!! Nu gäller det bara att hitta några vettiga kläder i garderoben som jag ska ha på mig  Himla tur att jag gjorde en rejäl rensning så jag vet var det mest är  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards