anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Hovisbesök:D

Av anaby - 9 maj 2013 16:27

T är ju måttligt nöjd med att stå inne  Tala om en häst dom är "född" att vara ute!!! Hi hi!!

Jag var redan nere i stallet när Hovis ringde och var på väg. Passade på att städa skrubben lite och ta hem lite "vintergrejer"....vattendunkar och annat som inte behövs men som tar plats. Perfekt när jag för en gångs skull hade bilen ner till stallet  

T skötte sig väldigt bra idag  Hans hovar har även blivit ännu bättre hur det nu är möjligt!! Hovis är helt lyrisk!! Hovarna har blivit ännu hårdare än tidigare...måste bero på att han går på lösdrift och rör på sig så pass mycket  

Nu går "Herrn" barfota och ska göra det tills i början på september. Känns otroligt skönt att kunna ha honom barfota några månader per år  Han ömmar inte och hovarna nöts men inte jättemycket. Man får tänka på att rida mycket på gräs och där det inte är så mycket grus så brukar det funkar riktigt bra  

Dock höll jag på att få en hjärtattack idag!! Hovis meddelade att det köpt hus i annan ort och att han inte skulle kunna fortsätta sko T  Jag höll på att svimma och tänkte men vem ska jag nu ringa!! SUCK!!

I nästa andetag tittar han lite klurigt på mig och säger....nej, då jag får närmare till er så jag kommer att fortsätta sko era hästar!! Jag ville bara se din reaktion då jag vet att du inte vill byta hovis när du har hittat en som det funkar bra med  Och blodet började nu pumpa runt i mina ådror igen  Hi hi!!

Han skor nu 7 hästar i vårt stall min duktiga Hovis  Är så otroligt glad och tacksam att jag fick tips att ringa till honom när min förra Hovis flyttade till Stockholm för drygt 2 år sedan  Ibland har man tur!!!

Nu ska jag ta mig en varm dusch medans min kära man fixar middagen  Sedan blir det att prova kläder så jag vet vad jag ska ha på mig imorgon på klassfesten Det löser sig nog!! Sedan blir det att jobba inatt. Känns helt ok då jag har tagit ledigt fredagnatt och lördagnatt  Det innebär att min långledighet blir ännu längre än 9 dagar  

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards