anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 12 september 2013

Vilken skitdag det blev idag:(

Av anaby - 12 september 2013 22:02

Jag har inte sovit så mycket inatt...har hostar, kraxat, nyst och snorat  Jag kan knappt beskriva och förklara hur less jag är på min förkylning   Tog mig knappt upp ur sängen imorse....bensinen i kroppen var helt enkelt slut!! Kändes mycket obehagligt    T stog inne i paddocken så jag fick på mig kläderna och gick ut för att stänga in honom då jag hade tänkt rida idag. Men när jag kom in igen kunde jag knappt stå på benen  Det var bara att ta av ridkläderna och ta på vanliga kläder och ta sig till soffan...greppa telefonen och sjukskriva sig...igen!!

Har jobbat 3 nätter mellan mina sjukskrivningar men när man knappt kan stå på benen och håller på att hosta upp lungorna är det nog läge att vara hemma och ta det lugnt!!

Mest troligt har min förkylning "tagit fart igen" när jag jobbat dessa 3 nätter då jag inte varit helt frisk. Att sova på natten och vara sjuk på dagen är ju en sak men att vara vaken på natten och vara rejält sjuk gör ju tyvärr kroppen ÄNNU sjukare! Jag har allafall provat och varit tjurig och velat jobba så ingen kan ju anklaga mig för att vara lat om man säger så!! Jag har provat och det har INTE funkat...tyvärr  

Efter telefonsamtalet till jobbet gick jag raka vägen ut till T för att ge honom mat och öppna upp i paddocken. Tänkte att det var lika bra att ge honom maten på en gång medans jag ännu kunde stå någorlunda på benen  

Sedan blev det frukost....te...halstabletter i massor!! Snyt en halv ICA-kasse under dagen  Från början var det mot det gula hållet men sedan blev det mer genomskinligt och det borde ju vara ett bra tecken!!

Jag fick skjuts av mamma att handla nässpray och 2 olika halstabletter  Tur att jag har snälla föräldrar som bor i huset bredvid  

Sedan blev det planläge igen och mer snytning och mer papper i ICA-kassen  Jag har hostat sjukt mycket idag HELA TIDEN och nu känns det riktigt jobbigt....känns som om lungorna ska komma upp ibland  T.o.m L-O sa att nu var det nära att de kom upp!! SUCK och DUBBELSUCK!!

Jag hoppas verkligen att jag får sova inatt annars kommer jag nog att sitta och gråta i ett hörn imorgon  

Just nu är det bara att "gilla läget" och hoppas på det bästa....att jag är bättre imorgon!!

T får nu vila till söndag eller måndag...beroende på HUR jag mår!! Han har gått kalasbra de ggr jag har ridit honom i veckan så några vilodagar är nog inte så dumt för honom  

Nu ska jag inta planläge för 100:de gången idag och titta på lite TV innan jag hoppar i bädden!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

13 september 2013 09:28

Det är nog bara att gilla läget och ligga tills du återfått energin, hosta tar förbaskat mkt på kroppen.
Krya på dig!!
Sv: Ja både du och jag vet ju hur det kan vara med hästar som inte kan gå i flock. Men då mår de ju eg bäst ensam så det är ju eg inget problem. Sulle funkar ju med Hero och i en större hage så tror jag det löser sig.
Tack, första spekulanterna kommer till veckan, lite nervöst...

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

13 september 2013 10:46

Exakt! Nu är det planläge som gäller resten av helgen oavsett hur pigg jag känner mig. Måste lyssna på kroppen och ta igen mig ordentligt nu så att jag blir frisk igen!! Hostan tar helt klart på en del:(

Tack!! Jag ska göra mitt bästa och bara ta det lugnt nu!!

En del hästar är ju bara annorlunda precis som en del människor;)Hi hi!! Jag och T är nog ganska lika då vi trivs bra själva;) Funkar de bäst att hästen gå ensam så är det lika bra att de får gå ensam även om det självklart är bäst att ha hästen i flock!! Men om det ska vara på gränsen med skador på andra hästar och människor är det inte värt det!! Man ska inte behöva vara rädd tycker jag!!

Jag hoppas att det löser sig med Sulle framöver!! Det är inte lätt med de små liven ibland;)

Håller verkligen alla tummar, hovar och tassar att huset blir sålt inom kort!! Hade ju varit så bra för er!!! Hoppas, hoppas!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ylva

Ylva

13 september 2013 11:04

Men fy, stackars dig.. Det är helt värdelöst att vara sådär sjuk.
Krya på dig!
Emil är också hostig. :-(

Var det en Nobel-bebis du såg i Alingsås?

http://www.ylvablom.se

anaby

18 september 2013 09:25

Måste erkänna att det började kännas motigt när jag var i slutet på vecka 3:( Tänkte faktiskt ringa VC på måndagen om förkylningen inte blivit bättre!! Nu vände det som tur var på söndag...så ibland har man tur;)

Usch vad jobbigt när barnen är sjuka :(

Jag kommer inte ihåg vem fölisen i Alingsås var efter men den hade samma trevliga uppsyn och typ som Nobel-bebisen:D Ska kolla om jag kan få fram vad pappan hette framöver!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
AFA Försäkring

AFA Försäkring

16 september 2013 15:51

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Gustav
AFA Försäkring

http://www.afaforsakring.se

anaby

18 september 2013 09:56

Hejsan Gustav!!

Tusen tack för tipset!! Då vet jag att försäkringen finns!!

Dock har jag ingen användning för den just nu då jag "bara" varit sjukskriven i 3 nätter. Enligt er information får man ut på försäkringen på 15:e dagen. Så det här gäller för långtidsjukskrivningar ser jag.

Jag tackar för besöket på min blogg och din information om försäkringen!! Som jag tacksamt tar till mig för ev. framtida bruk om jag någon gång framöver skulle råka ut för någon typ långtidssjukskrivning...vilket jag hoppas att jag slipper men man kan ju aldrig veta hur framtiden blir!! Då vet jag vad som gäller!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards