anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

"Terapi" framför TV och Melodifestivalen;)

Av anaby - 5 februari 2011 22:02

Jag har roat mig med lite "terapi" medans jag såg på Melodifestivalen  


Jag tog ett schabrak

  och ett fårskinn

  och resultatet blev det här..jag har sytt fast fårskinnet UNDER schabraket...

  Dock endast på 3 ställen både fram och bak. Sydde först i mitten och sedan på sidorna. Om det inte blir bra är det bara att sprätta upp och klura på en ny lösning     Så här ser det ut underifrån.


När Melodifestivalen var slut satte jag ihop de nyslipade stigbyglarna med tåskydden

  och gick ner till källaren för att ta på mig min "målaroveroll"   

 

Och satte sedan igång och "lackera" stigbyglar och tåskydd...

  Efter första varvet ser det ut så här. Kommer att lackera med minst 2 varv färg till innan det är klart  

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

5 februari 2011 22:49

Pyssel fia där!! :) Alltid är det något!
Sv: ja visst hoppas man på en lugn början av veckan, kan ju behövas. Får ju sova söndag natt (tror jag, sjuka här..) I natt fick jag byta avdelning, men det är ok.

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

5 februari 2011 22:54

Det gick otroligt bra och snabbt att sy fast fårskinnet ikväll:) Hi hi!! Och att "måla" är ju alltid roligt;)

Skönt för dig att förhoppningsvis vara ledig söndagnatt!! Och början på veckan!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Camilla

Camilla

5 februari 2011 23:48

Vilka häftiga stigbyglar!

Vad är det för färg du använt?
Ska måla om rockarden till våren, hade ju varit sjukt häftigt att ha en guldfärgad rockard.. :)

http://parellikusken.blogg.se

anaby

5 februari 2011 23:50

Tack!! Jag tycker färgen är jättehäftig!!

Har köpt sprayfärg på burk på Biltema. En burk kostar 69 kr. Skapligt stora brukar. Lätt att jobba med och helt ok pris!! Finns både guld, silver och brons:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards