anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Lasttränat och vilodag idag för T:)

Av anaby - 26 februari 2011 15:00


Jag tog transporten och åkte ner till stallet. Tog på T D-grimman och gick till transporten....hade "laddat upp" med hästgodis i fickorna  

Han gick in på en gång...men backade ut ungefär på mitten....men när han sedan kände "tryckte" i D-grimman när jag höll emot...gick han in direkt hela vägen och ställde sig   

Sedan gick T in & ut flera ggr utan att krångla det minsta...rakt in bara   4:e gången satte vi upp bakluckan så fick han stå en liten stund med den uppe=INGA PROBLEM  Backade sedan lugnt ut igen...

Vi provade gå in igen...

Och visst gick han in på en gång!!! Helt otroligt!!! Härliga häst säger jag bara  

Vi ska lasta igen på torsdagkväll...dels för att "provlasta" när det är mörkt och sedan för att få mer lastträning innan vi åker in och tränar igen. Sedan tänkte jag lastträna själv sista gången på söndag. Så 2 ggr till blir det innan vi ev. åker iväg på nästa träning. T har dock skött sig superduperjättebra alla 3 ggr jag har lasttränat nu  Det känns riktigt, riktigt bra  

 T har vilodag idag...eller man kan väl ärligt säga att det är MIN vilodag  och att T är tvungen att vila  Tror dock att han behöver 2 vilodagar i veckan för att "smälta" lite av arbetet jag gör med honom. Har allafall fungerat väldigt bra  under hösten och vintern med vilodag onsdag och lördag  

Idag passade jag på att ta ut lite kiss från bädden. Blev 2 skottkärror ut och 1 skottkärra torv in + 1 halm. Blev riktigt tjock och bra "madrass" för "Herr´n" att sova på  

Innan jag gick hem blev det mysstund  och idag är det så kanonfint väder att T får äntligen vara "nakenfis" efter flera veckor med riktigt kallt och ruggigt väder!!! Gissar att han är mer än nöjd att slippa ha på sig täcke    

Har just landat hemma och ska rugga upp mig och sedan inta en cappucinomugg..


Nej, gott folk!! Ha en jättesuperduperbra lördagem och kväll!!

Det tänker jag ha!!!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards