anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Fortsatt jobb med Termobaren idag...

Av anaby - 7 mars 2011 22:19

Idag har jobbet med Termobaren fortsatt. Jag och L-O diskuterade hur vi skulle bygga SJ-pallen och "väggen" sedan gick jag ner för att rida. L-O skulle börja snickra medans jag var i stallet...sedan skulle jag komma och hjälpa till när jag var klar med allt kring T  

Det här har vi gjort idag:

 

L-O hittade ett "underrede" från en "engångs-SJ-pall" som han använde som ben och sedan byggde han en "ramp" till Termobaren  Virket är från vårt hus...det var gult tidigare och när vi brädfodrade om huset tog vi tillvara på de plankorna som var ok. Resten eller ganska mycket fick slängas för att det var HELT uppruttnat...


 

L-O har kapat till alla plankor till rätt storlek så att man kan skurva fast allt eftersom med skruvdragaren  

 

2,5 sidor klart!!! Tjjjoohhooo!!!


 

Alla 4 sidor klara  


 

Sanningens ögonblick!!! Jo, Termobaren passade!! Det gick både att lyfta i och ur den  


 

Nästan klar!!!


 

Och det bidde en blomlåda  Eller nästan allafall...en "inbrottssäker" ramp MOT en "klåfingrig" häst med "stål-mule"  Den är inte riktigt klar här. Vi har även satt fast "skivor" i alla 4 hörn så att T inte ska kunna komma åt och tugga där eller få upp Termobaren. Dock var det för mörkt för att kunna fotas då vi gjorde klart det sista efter middagen. Vi ska installera allt nere i vindskyddet imorgon. Så då kommer mer kort på "skapelsen"  


Ska tillägga att jag kommer att måla "rampen" blå till sommaren. Den kommer att vara gul tills det blir vår. Sedan ska den målas blå för att smälta in i omgivningen kring "villa-viller-kulla"=vindskyddet  


Jag ska också förtydliga att man INTE behöver bygga en "ramp" som Termobaren står på om man inte vill. Den kan står direkt på marken/snön om man vill det.

Jag gör det av 2 orsaker..dels pga att T både "tuggar & kastar omkring saker & ting" och då går det tyvärr sönder   Är även stor risk att han kommer åt elkabeln när han ägnar sig åt såna aktiviteter  ...då blir det  riktigt farligt!!! Sedan så isolerar man lite mer värme om Termobaren står på någonting annat än snö och is.


Fortsättningen på installationen kommer imorgon  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards