anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 9 april 2011

Blåst och vila för T..

Av anaby - 9 april 2011 15:44

Vaknade av att min man snarkade inatt och fick gå och lägga mig i soffan 

Somnade om till slut....och har sovit skapligt bra  

Blåste en hel del när jag vakande!! SUCK OCH DUBBELSUCK!!! Dock var man ju förberedd på det med tanke på hur det har stormat nere i södra Sverige senaste dagarna 

Tog bilen ner till stallet då jag ändå skulle ta ner dressyrsadeln och hem hoppsadeln Passade på att ta ner nya saltstenshållaren och skruvdagaren för att skruva upp den. T lyckades förstöra den gamla saltstenshållaren så nu har saltstenen legat inne i vindskyddet. Det går ju det med...huvudsaken att han kommer åt sin salsten men den ligger bättre i en saltstenshållare!! Men nu sitter den uppe och allt är klart 

L-O var JÄTTESNÄLL och åkte iväg med 4-hjuliingen och fällde en ganska stor  asp som han kom med till T 

Gissa vem som satte igång och knapra på aspen på en gång 

T stog och knaprade och tuggade på aspen medans jag "av-pälsade" och borstade för att få bort leran och päls  Trots att vi stog mitt i hagen och de blåste rejält runt omkring oss stog T helt lugnt och stilla medans jag pysslade med honom 

  Det har torkat upp jättemycket i hagen bara från igår till idag!! Helt otroligt! Både blåsten och värmen gör så att säga sitt  Halva hagen är "nästan" torr nu!!! Innebär att jag ev. kan rida med hackamore och barbackapad där inne under nästa vecka!! Skulle vara helt underbart för både T och mig att få göra någonting annat Ja, vi får se hur det blir under nästa vecka...

Har sedan packat inför hoppträningen imorgon och ska packa det sista ikväll så att allt är klart tills imorgon.

Nej, nu ska vi börja med middagen!! Blir älgstek, potatisgratäng med Bea-sås och lite annat smått och gott till Tveklöst bästa middagen den här veckan 

Ha en jättebra fortsatt lördag och glöm inte att se på Körslaget!!

Mvh anaby     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards