anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Fika och höbal:)

Av anaby - 28 februari 2012 22:15

Kan säga att idag var inte varmvattnet med mig alls   När jag hoppade in i duschen kom det bara KALLVATTEN  Pelletsvärmepannan hade stannat  ...suck!! Var bara att klä på sig och vänta tills vattnet värmts upp innan jag kunde duscha

Hann med att göra middag och sedan hoppade jag in i duschen. Kan säga att det var ingen angenäm upplevelse....5 min kallvatten....30 sekunder varmvatten....5 min kallvatten och 30 sekunder varmvatten osv...behöver jag säga att jag knappt hann blöta ner håret innan kallvattnet kom tillbaka SUCK!!! Det enda som kändes bra var att jag förmodligen var renare än jag var när jag ställde mig i duschen  trots att varmvattnet inte samarbetade för 5 öre idag.....allt annat har ju gått på räls idag så jag antar att någonting måste gå åt skogen  

Sedan iväg till en av mina gamla Tupp-kollegor för att hämta upp en "garanti-produkt" som jag lämnat in till syrran tidigare. Det var jättetrevligt att träffa min gamla kollega igen  En fikakväll ska planeras in sedan när jag piggnar till efter operationen...det blir jättetrevligt

Hem igen och då gick jag över till mamma som hade en fikakväll med några kvinnor. Skönt att kunna lämna över "garanti-produkten" till syrran Hade tagit på mig lämpliga kläder till att rulla in höbalen så att jag slapp gå hem och byta om när pappa ringde  en stund senare var det L-O som ringde och sa att jag INTE behövde följa med ner till stallet??? Han tyckte att jag skulle stanna och umgås med kvinnorna istället  Det kändes jättekonstigt!!! Jag är så otroligt van att ALLTID följa med och rulla in höbalarna  Det är ju trots allt min häst 

Nu har jag landat hemma efter en riktigt trevlig kväll!! Nu blir det att chilla framför TV och imorgon blir det en vilodag för T...och mig  Det ska bli minst lika fint väder imorgon!!! Hoppas verkligen det!!!

Nej, nu ska jag göra mig en stor kopp te och bara njuta 

Hoppas att ni har haft en lika trevlig kväll som jag har haft!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby           

 
 
marianne

marianne

29 februari 2012 08:05

Vilken chock! Att duscha iskallt kan vara skönt ibland, men inte om man är oförberedd och dessutom längtar efter en VARM skön dusch.
När du berättar om mötena på ridturerna kommer jag ihåg Brigade, han hade lärt sej att man inte travade när man mötte folk, så han saktade av själv :)Under en period de första åren, fick han inte trava i nerförslut så då bestämde han sej för att alltid sakta till skritt så fort det gick det minsta nerför....han var nog ett extremt vanedjur som verkligen ville ha allt som vanligt :)

Först när Ava fick betfor smakade hon försiktigt, jag tror inte hon fått det förut, men sen slukade hon det. När hon började lämna sin mat tog jag bort betfor, dels med tanke på magen, hon behövde ju inte mer att "smörja" med :)Jag har funderat på om hon helt enkelt inte tycker om müslin helt plötsligt, eller om hösilaget har varit så pass bra att hon känner att hon inte behöver nå´t annat....tänker prova med pellerts så får jag se...

http://marresmams.blogg.se

anaby

29 februari 2012 22:46

Jag duschar alltid i väldigt varmt vatten...ser ofta ut som en "kokad kräfta" när jag är klar;)Så man kan nog säga att det var en stor chock att behöva duscha kallt:S

T är lite likadan...han stannar nästan själv när han möter människor på vägen. Han VET att han ska stanna så det behövs så lite från mig för att han ska "svara":D Han är också ett extremt vanedjur och vill ha "rutiner" så att han vet vad som händer. Avviker man från dem kan han bli kinkig ibland;) Dock går det bättre och bättre nu än tidigare:) Där roliga de små liven!! Fniss!!!

Om T får för mycket lusern äter han inte upp det. Den givan han får nu funkar det med..men om jag ökar på äter han inte upp allt. Han får fri tillgång på hö och jag upplever att han inte behöver så mycket kraftfoder pga det. Har du möjlighet att prova allt var för sig är det nog lättast så får du ser vad hon fördrar;) Det är inte lätt med hästar!!! Hoppas att det löser sig för dig inom kort så att du får klarhet i vad hon tycker om:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards