anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av anaby - 18 maj 2012 19:00

Jag hade en bra natt på jobbet!!! Har så underbara Brukare så det är så roligt att jobba 

Har sovit skapligt...vaknade och var jättetät i näsan...suck!! Men har sovit skapligt så jag klarar mig och kan jobba 1 natt till. Får hoppas att snuvan är bättre tills imorgonbitti 

Tog mitt pick och pack och gick ner till stallet på em. Hade med mig skruvdragare, rosa sopsäck, magväska och plockat gräs till T. Han fick gräset och lunchen på en gång. Medans jag började plocka ner elbanden på utbyggnaden av vinterhagen. Det är 3 elband så jag tog dem 1 och 1 och stoppade sedan ner dem i 1 rosa sopsäck. Tänkte att det kan vara bra att ha en färgad sopsäck så blir det lättare när elbanden ska sättas upp igen till hösten. DÅ VET MAN VART DE ÄR OCH SLIPPER LETA SÅ MYCKET  Bara att leta reda på och  sikta in sig på den rosa sopsäcken    

När elbanden var bortplockade satte jag igång och skruva ner isolatorerna. Har tänkt byta ut de jag hade i vintras då det var flera som gick sönder  Då jag endast har 1 brett elband och sedan 12 mm räcker det med "knorrar" på de andra 2 raderna. Så jag har lämnat isolatorer i hörnen och sedan har jag skruvat upp 1 ny isolator till "sommartråden. Allt som allt kommer det att sitta 2 isolatorer högt upp och sedan 2 knorrar på "vinterstolpen". Har dock INTE skruvat dit isolatorn som ska sitta högst upp idag. Utan har koncentrerat mig på den som kommer att användas under sommaren. När jag skruvat bort alla isolatorer fortsatte jag att skruva fast isolatorer på stolparna som sitter i skogen. Jag hann nästan klart när isolatorerna tog slut  Tror att det är kring 4 stolpar som ska bytas ut på den sida. Ska fixa det imorgon och skruva fast de 10 sista isolatorerna. Är det sol ute kommer jag nog att dra bägge elbanden också på den sträckan. Då är det bara en kort och liten bit kvar sedan som jag kommer att fixa på söndag  Idag blev det 1,5 timmars tid som lades på sommarhagen. Alla timmar som jag orkar med att jobba med hagen är som sagt GULD VÄRDA  Passade även på att rulla in elkablen som vi använde till elen till utbyggnaden av vinterhagen i vintras. Är nog kring 200-250 meter elkablen som lades ut. Men nu är det ihoprullat och ligger prydligt på sin plats  Vi valde att ta elen hemifrån istället för att gräva ner en massa kabel nere i stallet. Känns enklare att bara lägga ut en provisorisk elkabel vintertid och sedan ta bort den när den inte används framåt vårkanten När jag var nöjd med hagjobbet för dagen...gick jag tillbaka för att mocka, fylla på vatten, trampa ner hö och fylla på lite hö inne i vindskyddet. Det regnade nämligen när jag höll på med hagen  Och precis när jag var klar började det att hällregna!! Himmel vilken tur jag hade idag   

Sedan var det bara att ta med sig allt pick och pack hem igen.

Har ätit middag och pratat med L-O. Han är i stugan men kommer hem imorgon. Vi har inte hunnit med att åka till stugan än så han åkte dit i helgen för att kolla så att allt är bra där. Såg bra ut och verkar inte vara några getingar som har "flyttat in" än så länge  Jag är nämligen JÄTTEALLERGISK mot getingar  Har  2 olika kortisontabletter och adrenalinspruta som jag ska ta vid getingstick. Hade tur nu när jag var till läkaren senast och fick "påfyllning" på all min allergi medicin. Adrenalinsprutan har nämligen blivit för gammal...så jag måste hämta ut nya så att det finns att använda vid behov  Hoppas så klart att jag slipper använda dem men bättre att vara förbredd!! Eller som min läkare säger: DU SKA INTE GÅ NÅGONSTANS SOMMARTID UTAN DIN ALLERGIMEDICIN!!!!

Nu ska jag bara chilla lite framför TV innan jag åker iväg till jobbet lite tidigare ikväll. Det är folk som är sjuka och när vikarierna inte har deligering ville de att jag skulle börja lite tidigare. Gäller dock ENDAST inatt som tur är  Imorgon är det "vanlig" tid som gäller igen    

Nej, nu ska jag chilla en stund till i planläge innan jag sätter mig i bilen och åker mot jobbet!!
Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards