anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 19 juni 2012

En dryg vecka kvar tills Hööks rea börjar;)

Av anaby - 19 juni 2012 20:17

Japp!! Nu är det drygt en vecka kvar tills Hööks REA börjar. Jag jobbar söndag och måndag natt nästa vecka så jag kommer nog att kunna titta lite tidigare på REAn om de lägger ut den under natten  Det ska bli intressant att se om det är NÅGONTING jag behöver av det som REAs ut....det lär ju visa sig!!!


Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

20 juni 2012 09:16

hahaha...klart du hittar nå´t du "behöver" om du tittar ;)

Skönt att kunna starta trimmern själv, jag klara det inte alls, han har visat mej tusen gånger men jag har inte rätta knycken :( jag skulle verkligen behöva köra den under tråden, men när jag är ledig jobbar han och tvärtom :(
Men du....inte köra så länge åt gången....

Skönt att kunna rida barbacka, jag vågar inte göra det för tillfället, gjorde det i vintras när Ava vara lugnare, men hon blev överraskad när jag satte mej direkt på ryggen och reste sej förstås :-p annars red jag ofta barbacka både på Brigade och Cookie.

Jag har försökt nå de på banverket för att prata med de ansvariga för slyröjningen här, men hitintills har det "varit svårt att komma fram" jag är så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen :(

Idiotiska hundägare kommer alltid att finnas, jag har som sagt inte Leo kopplad ofta, men det är väl faktiskt böter på att inte ha det denna årstiden?
När Leo var nästan helt ny här hos mej kom en kvinna över gården med en golden retriver, självklart vile Leo leka men hon bara gick...leo visste inte riktigt var gårdens gräns gick och följde med henne, jag ropade på honom men han sprang vidare och ville leka, idioten skrek att jag skulle hålla reda på min hund!!!!!!
Ursäkta mej....varför gå över vår gård med en hund, när det står en skylt "varning, lösa hundar"? dessutom tar vägen slut hos oss, bara en liten "gräsväg" till sommarstugorna sen så hon hade överhuvudtaget inget här att göra med sin hund.
Jag skrek till henne atthon åtminstone kunde stanna så jag fick ta Leo och att hon faktiskt gått över VÅR gård och att jag har rät att ha min engen hund lös där. Hon blev helt koko i huvudet och skrek tillbaka att hon minsann fick gå var hon ville, att allemansrätten gällde och att hon skulle berätta för alla att jag sagt att hon inte fick vara på min gård....viken j-a idiot alltså....senare såg jag att hennes dotter red samma kväll som jag på ridskolan och då hon var spak minsann...
så idioter finns det gott om

http://marresmams.blogg.se

anaby

20 juni 2012 20:34

Jag kommer nog att hitta massor på Hööks REA men frågan är ju bara VAD man behöver;) Hi hi!!

Vi köpte en mindre och lättare trimmer som jag kan starta och bära utan problem....för att underlätta när jag ska röja själv under elbandet. Den används bara av mig och enbart till röjning under elbandet. Var inte så dyr heller men kommer att räcka i många år för mig:D

Det är riktigt härligt att rida barbacka!!! T har en ganska rund rygg så jag får inte ont i baken...som tur är:D

Hoppas att du får tag på Banverket och kan prata med dem om att de INTE får lämna eltråden på det där viset!!!

Man får ha hunden lös OM man har väldigt bra koll på dem. Men tyvärr är det få människor som har det...suck!!! Våra jakthundar går lösa emellanåt vid vissa promenader...dock oftast när min man VET att det är lite folk ute...annars är det kopplade.

Visst är det märkligt när människor TROR att allemansrätten innefattar privata tomter?? Vi har ju samma problem med att både folk och hundar är och går på vår tomt?? Vem vill ha okända människor och djur som både springer och går på ens egen tomt?? Vi har även hela skolklasser som gått på vår tomt med lärare:( Hundar som jagat katten och suttit och bajsat på gräsmattan...tja, listan kan göras hur lång som helst. Det blev dock bättre sedan vi satte upp staket på baksidan av huset och även sedan vi skaffade hundarna. Men ibland blir man så less!!!

Kan bara hålla med om att idioter finns det gott om!!! Usch!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Clara och Arsól

Clara och Arsól

20 juni 2012 19:14

Åh, hur kommer det sig att du vet att det blir rea? :o Och vad du möjligen på vilka sorters prylar det blir? :D

http://tvistirni.webblogg.se

anaby

20 juni 2012 20:41

Hööks brukar ha sommarrea i slutet på juni varje år när nya katalogen kommer;) Jag vet inte säkert vad som kommer på REAn men det brukar vara lite av varje...schabrak, ridbyxor, ridstövlar, träns, grimmor...ja, allt möjligt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards