anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 28 juni 2012

Handlat och snart på väg till jobbet:)

Av anaby - 28 juni 2012 19:24

Innan jag åkte iväg för att handla smörjde jag in T med salicylsyrevaselin så att det fick verkar i några timmar.

Sedan var första stoppet på ÖB där jag handlade flertalet paket med svampar....8 st...så att jag har ett tag  De kostade endast 5 kr st och sedan delar jag dem på 2...det innebär att jag har 160 svampar att använda. Jag tror att det räcker "ett tag" i allafall   Passade på att dela på några och lägga dem i en återförslutbar plastpåse. Om jag inte har räknat fel blev det 68 st svampar. Det ska räcka i några dagar....eller kanske veckor  


 


Svampar klar för användning  


Det blev lite annat på ÖB också....kattmat....en sprayflaska...lite godis bla 1 bilpåse, 1 påse med sura remmar och 1 påse med cola nappar. De ska sparas tills på söndag när min semester börjar!! Jag måste ju fira på något sätt  

Sedan vidare till Coop för att handla mjölk, turkisk joghurt och frukt. Nu klarar vi oss tills på måndag...sonen, jag och katten  

Har ätit middag och även tvättat T:s mugg för sista gången idag. Han står just nu med Hibiscrub som ska verka ca 30 min innan man sköljer bort det. Sedan på med kortisonsalvan  

Jag har packat all mat och annat som ska med till jobbet. Fick nyaste nr av Ridsport med posten idag så den följer med så att jag kan läsa den under natten  

Det enda som är kvar innan jag åker är att byta till jobbarkläder....det går fort...som tur är  

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
Stina

Stina

28 juni 2012 20:57

Oh, kan det vara så att jag har hittat en likasinnad svampmänniska ? ;)
Folk i stallet bara skakar på huvudet över alla svampar jag köper. Köper alltid mååånga och har skåpet fullt av olika sorter och storlekar.
Man vet liksom aldrig när man behöver en svamp ... eller två ! =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

anaby

29 juni 2012 15:05

Härligt!!! Jag tycker att svampar är jättebra!!! Speciellt de här små...som man kan klippa till mindre storlekar om man behöver. Stora är också bra till en massa annat:D Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards