anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Snart är det oktober och dags för ROSA igen!!!!

Av anaby - 24 september 2012 23:53

Under veckan kommer jag att plocka fram en hel del ROSA utrustning till mig och T. Det är nämligen så att oktober månad är "bröstcancermånad" och då säljs bla Rosa bandet och annat till förmån för Bröstcancerfonden  

Vi har flera i släkten (3 st) och nu senast en vän som drabbats av bröstcancer  Man blir lika förtvivlad och ledsen varje gång man hör att en "nära och kär" har drabbats  ...och blir samtidigt VÄLDIGT glad och tacksam när det visar sig att behandlingen fungerar för dem Det är mycket pga det som jag känner att det är VIKTIGT för mig att både köpa Rosa bandet och andra produkter till förmån för Bröstcancerfonden under oktober månad Och att "bära" rosa utrustning av olika slag. Det brukar vara populärt med allt rosa när jag är ute och rider här hemma De äldre kvinnorna tycker att T ÄR SÅ FIN i rosa  När jag säger att det är "bröstcancermånad" lyser de upp och gör "tummen upp" och säger...det har du rätt i  

De 2 senaste åren har jag börjat "samla" en massa rosa utrustning till både mig och T  Schabrak, huva, benskydd (årets inköp), benlindor, ridbyxor, hjälm och flera jackor. Ska bli riktigt roligt att macha allt rosa vi har på ett förhoppningsvis bra sätt...har ju några bruna ridbyxor och bruna jackor också att matcha med det rosa kläderna till mig själv...så förhoppningsvis ska vi se representabla ut på våra ridturer Jag kommer att ta kort när vi har ett nytt "rosa set" och filma så att ni får se hur vi ser ut för den dagen....jag kommer att byta ca var 5:e dag  Håll utkik och bli inspirerad av oss...hoppas jag  

Köp gärna årets "Rosa band" till förmån för Bröstcancerfonden!! Kostar inte många kronor och finns att köpa på både ICA, Apoteket och flera andra ställen 


Här kommer lite rosa från 2011.


             


Årets rosa favorit set  Får se om jag kan toppa det i år  


Här är lite av det jag köpte in till förmån för Bröstcancerfonden under 2011.



En rosa regncape och ett rosa band som man kan sätta på kylskåpet med magnet.


 


En rosa liten skruvdragare på Clas Ohlson.


   


Disktrasor från ICA.



En almenacka också så klart!!! Bäddseten är inte till förmån men jag köpte dem ändå för att ha lite rosa i sovrummet. Är bland det BÄSTA bäddseten jag har använt  


   


2 olika rosa band som designats av Lena PH och Per Holknekt.


Lite annat rosa som jag använder året runt.


 


Sadelskydd.


 


Hemgjort skrittäcke till T.


 


Hemgjort halstäcke i fleece. Superbra att ta på när T är svettig efter ridtur  Torkar snabbt med det!!!


 


Rosa ridbyxor till mig  Blir invigning av dem i år!!!!


 


Rosa dressyrschabrak till G4:an  


 


Självklart rosa fleecelindor och manrosetter  


 


Och slutligen rosa reflexer på stigbyglar och en rosa hästreflex  

   

Mvh anaby som taggar med rosa snart 

 
 
marianne

marianne

25 september 2012 09:30

Mycket rosa!! Jag nöjer mej med mina nya skor, en rosa mössa och en hästreflex.

Det är väl egentligen inga djur som gillar att gå över broar? Dom känner att dom inte har fast mark under fötterna antar jag. Jag hade en collie tidigare som vägrade gå ut på isen trots att den var tjock och det låg snö på den.

Om T backar kan det vara idé att vända honom och utnyttja hans bakåt-tänk till att få honom dit du vill....det gjorde jag ofta med Brigade, det är ju jobbigt att backa och det går lätt att vända och gå fram istället efter ett par meter.

http://marresmams.blogg.se

anaby

26 september 2012 22:28

Japp!! Jag har sparat på mig en hel del rosa utrustning nu för tiden;) Hi hi!!

Jag är inte alls förvånad att T inte vill gå över bron men det är alltid bra att träna att gå fram till den och sakta men säkert träna lite längre för varje gång:D

Han hade rejält bakåt-tänk när jag fick hem honom. Precis som jag skrivit i ett annat inlägg så SPRANG han bakåt:S Det var länge sedan han gjorde det nu som tur var...men nu blev det en ny situation som han inte var helt bekväm med. Dagen efter funkade det bättre och han var helt lugn:D Härligt som bara den!! Vi jobbar sakta men säkert på tillsammans:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ylva

Ylva

25 september 2012 11:56

Å vilka fina rosa sake.. Me gilla rosa saker... Hör hög är T? Han ser så himla maffig ut!

http://www.ylvablom.se

anaby

26 september 2012 22:45

Vi börjar ha en MASSA rosa utrustning nu;) Hi hi!!

T är kring 174 cm men väldigt grov i typen. Jag är 171 cm men har ganska långa ben så han ser nog inte så jättestor ut när jag sitter på honom med dressysadeln trots att han är väldigt rejäl;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Linnea Karlsson, Cancerfonden

Linnea Karlsson, Cancerfonden

25 september 2012 16:36

Hej Anaby! Tack för att du är med och stödjer Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj! Roligt att du samlar på rosa utrustning till dig och hästen! Du kan läsa om fler sätt att stödja Rosa Bandet 2012 här; www.cancerfonden.se/sv/rosabandet/olika-satt-att-stodja/
Med vänliga hälsningar,
Linnea

http://www.cancerfonden.se

anaby

26 september 2012 22:50

Hejsan Linnea!! Tusen tack för besöket!!!

Vi börjar ha en ganska stor garderob med rosa utrustning till oktober månad nu...min häst och jag:D

Jag har varit in på hemsidan och sett ut en hel del grejer som jag ska köpa till förmån för Rosa bandet:) Köpte bla året Rosa band idag på ICA:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards