anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

2 nätter kvar att jobba!!! Tjjjooohhooo!!!

Av anaby - 15 februari 2013 18:51

Efter en bra natt på jobbet åkte jag ner till stallet direkt jag kom hem för att ta av T regntäcket. Det hade slutat både regna och snöa och han blir så otroligt irriterad av att behöva ha på sig täcket i "onödan"  Han blev glad både att se mig och slippa täcket  Tacksam häst  

Har sovit skapligt idag!! Känner mig ganska pigg och nu är det "bara" 2 nätter kvar att jobba innan långledigheten kickar in f.r.o.m söndagmorgon  

Idag blev det MYCKET jobb i stallet. Men jag kände att det var lika bra att göra undan som mycket som möjligt idag när jag ändå är någorlunda pigg....så blir det lindrigare resten av helgen  

T var minst sagt irriterad på mig när jag kom ner. Det var ju INGET hö i stora höhäcken....han hade lekt mullvad för att försöka hitta några höstrån där...och i lilla höhäcken låg det minst 15 kg hö  Men det var nog inte lika gott då det var på "fel" ställe för "Herr´n"  Kinkig?? Japp!! Bortskämd?? Måttligt  

Medans T stog och åt upp kraftfodret ur krubban passade jag på att skotta bort snön vid stora höhäcken. Det bästa är att få stå där själv utan att ha T i ryggen som ska skynda på mig  Hann med att skotta bort allt när T gjorde sin antågan...härligt!! Då var det bara att sopa rent inne i höhäcken och sedan börja fylla på hö....till T:s stora lycka  Det finns nog inget bättre enligt honom än att stå vid stora höhäcken att äta  

4 sopsäckar senare var höhäcken full och jag lämnade en nöjd häst ätandes hö...medans jag fortsatte att skotta bort snö. Det var inte så himla mycket att skotta som tur är men samtidigt skönt att få undan det och slippa ta det imorgon istället. Pappa hade varit nere och skottat gårdsplanen så där var det fint nu  

När snöskottningen var klar var det bara att sätta igång och mocka ur vindskyddet. Tyckte att det var lika bra att fylla på spån idag så jag gick och hämtade en spånbal. Mockade sedan hagen...bara 2 högar idag=gick fort  

Och sedan var det bara att hämta vatten kvar!!! Skönt att pappa skottat så att det går lättare att köra skottkärran  

In med vattendunkar och annat i skrubben och sedan lite mys med T och hoppa in i bilen och åka hem....klar med T för idag och jag är glad att jag tog tag i och gjorde så mycket idag  Det lutar åt att jag åker ner imorgonbitti direkt efter jobbet och göra undan stallet då behöver jag inte åka ner på em. Skulle vara skönt att slippa åka ner när det börjar bli mörkt när man har sista natten kvar. Så får det bli!! Ett morgonpass imorgon  

Middagen är avklarad och matsäcken packad!!

Nu ska jag bara se lite på TV tills det blir dags att åka till jobbet!!
Det känns skönt att det inte är så många nätter kvar att jobba.

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 
 
marianne

marianne

16 februari 2013 11:57

alltid skönt att ha så mycket som möjligt gjort, när man vet att man kommer vara trött eller ha ont om tid nästa dag.

T har tydligen sin favoritresturang i stora häcken :))

Ava söker alltid belöningsgodis när hon gjort rätt på saker vi tränat in, t.ex när hon ställt sej i skötspiltan eller jag kratsat hovarna. Hon ville ju aldrig gå in i stallet förut, så det var alltid en morotsbit när hon klev in och sen en när jag byúndit upp henne. Hon vägrade verkligen lyfta fötter, om du kommer ihåg så det blev en liten morotsbit som muta där oxå...nu får hon inget när hon "varit duktig" med de sakerna, men hon har inte glömt att det kan finnas nåt gott i närheten när hon gjort rätt :))
Hästgodis har jag sällan, och jag brukar inte ge något när hon är tränsad, men det är mina egna idéer :-P Jag brukar ge Leo från hästryggen och ibland kan Ava kolla och undra vad han får :)

http://marresmams.blogg.se

anaby

19 februari 2013 21:13

Det är jätteskönt att få undan en massa jobb i stallet så att det blir mindre de dagarna man är tröttare;)

Japp!! T:s favoritrestaurang är definitivt i stora höhäcken;) Hi hi!!

De blir lite kluriga när de är van att få godis som belöning. T har bättrat sig betydligt med att nafsa nu mot för tidigare. Jag upplever istället att han nafsar mer de dagar han har vilat...istället för när han har gått flera dagar i rad då är det minimalt. Så för hans del blir han lite nafsig när han är uttråkad;) Det här försvinner i princip helt på sommaren när han får en större hage att röra sig i:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards